طرز تهیه حلوای آرد برنج

 حلوای آرد برنج شمالی طرز تهیه حلوای آرد برنج با نشاسته طرز تهیه حلوا با آرد برنج بدون زعفران طرز تهیه حلوا با ارد برنج و کره طرز تهیه حلوا با آرد برنج و شیر فیلم طرز تهیه حلوای آرد برنج حلوای آرد برنج رزا منتظمی طرز تهیه حلوا برنجی با برنج

یکی از شیرینی های سنتی و اصیل ایرانی حلوا می‌باشد که پایه اصلی مراسم های عزاداری و یا مذهبی می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای آرد برنج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا
پیمونهلیوان فرانسوی دسته داره
آرد برنجیک پیمانه
شکریک پیمانه
شیردو پیمانه
گلابنصف پیمانه
پودر هلیک چهارم قاشق چایخوری
زعفروندلخواه
روغن مایعیک چهارم پیمانه
روغن نیمه جامد یا کرهیک چهارم پیمانه

طرز تهیه حلوای آرد برنج

مرحله ۱

برای تهیه هوا ابتدا شهر را آماده کنید برای این کار شیر و شکر را درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید پس از این که شکر کاملاً حل شد گلاب را همراه با پودر هل و زعفران به مواد اضافه کنید.

مرحله ۲

مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند، سپس از روی حرارت بردارید ( نیازی به جوشیدن ندارد ). حالا آرد برنج برای دو یا سه مرحله الک کنید تا کاملاً آرد صاف و هوادهی داده شود.

مرحله ۳

آرد را درون ماهیتابه ریخته و تف می دهیم تا بوی خامی آن فضا را در بر بگیرد و کمی تیره شود، از روی حرارت برداشته و دوباره آن را الک می کنیم سپس روغن ها را به آرد اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله ۴

هرچقدر آرد شما بیشتر تفت بخورد طلایی تر خواهد شد و رنگ حلوا تیره تر میشود. در پایان شهر را در دو الی سه مرحله به آرد اضافه کنید مواد را خوب هم بزنید تا بافت حلوا صاف و یکدست شود.

مرحله ۵

در این مرحله قابلمه یا ماهیتابه خود را به‌صورت گهواره‌ای تکان دهید تا حلوا در یک گوشه ظرف جمع شود مرتب آن را هم بزنید تا آماده برای سرو شود. در پایان آن را به اشکال مختلف حالت داده و در سینی پذیرایی قرار دهید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.