طرز تهیه کیک سه شیر


کیک سه شیر شف طیبه,کیک سه شیر فنسی,کیک سه شیر کافی شاپی,کیک سه شیر تهران,کیک سه شیر زعفرانی,کیک سه شیره,کیک سه شیر شکلاتی,کیک سه شیر نی نی سایت,کیک سه شیر به انگلیسی,کیک سه شیر شیراز,کیک سه شیر پسته,کیک سه شیر خانگی,کیک سه شیر یا ترس لچس,کیک سه شیر ترکیه,کیک سه شیر نارگیلی

اگر به دنبال پخت یک کیک خوش بافت و بسیار خوشمزه هستید می‌توانید کیک سه شیر را امتحان کنید. طرز تهیه کیک بسیار ساده می‌باشد و برای افراد مبتدی می‌تواند یک گزینه ایده‌آل به حساب آید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سه شیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
کره هم دمای محیط ۱۱۵گرمشکر ۱۹۰ گرم
آرد ۱۹۰ گرمتخم مرغ ۵ عدد
بیکینگ پودر یک ق چایی خوریوانیل نصف ق چایی خوری
نمک یک پنچخامه صبحانه۱۵۰ گرم
شیر عسلی ۲۰۰ گرمشیر پر چرب ۲۳۰ گرم

طرز تهیه کیک سه شیر

مرحله اول

یکی از نکات برای پخت هر نوع کیکی پیش گرم کردن فر می‌باشد پس شما هم مانند بقیه در شروع آشپزی فر را روشن کنید تا گرم شود. کره را با شکر مخلوط کنید و آنها را هم بزنید تا دانه‌های شکر حل شود یا به اصطلاح مایع به صورت پوک آماده شود.

مرحله دوم

تخم مرغ‌ها را دانه دانه اضافه کنید بعد از هر بار اضافه کردن یک تخم مرغ برای یک دقیقه باید مایع را هم بزنید. وانیل را در این مرحله اضافه کنید و مایع را مخلوط نمایید. به سراغ مواد خشک بروید مثل آرد بکینگ پودر و نمک.

مرحله سوم

بعد از اینکه مواد خشک را با هم مخلوط کردید آنها را الک نمایید. حالا آرد را آرام آرام و طی دو یا سه مرحله به مایع تخم مرغی اضافه نمایید. کف قالب مورد نظر را با کاغذ روغنی بپوشانید و مایع کیک را درون قالب بریزید، سطح روی مایه کیک را هم صاف کنید.

مرحله چهارم

مدت زمان تقریبی برای پخت این کیک خوش طعم بین ۳۵ تا ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد می‌باشد البته با فر گازی، برای فر برقی دما ۱۶۰ درجه باشد. تا زمان آماده شدن کیک می‌توانید سس مخصوص آن را تهیه کنید.

مرحله پنجم

خامه را با شیر عسلی درون کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید، می‌توانید ظرف را روی بخار کتری قرار دهید تا کمی نرم شود. حالا نوبت اضافه کردن شیر می‌باشد. مایع را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا شیر شروع به جوشیدن کند.

مرحله ششم

در این زمان باید اجاق گاز را خاموش کنید. با خلال دندان یا هر وسیله مشابه دیگر کیک را سوراخ سوراخ کنید. بعد از اینکه کیک کمی خنک شد سس را داغ آ داغ باید بر روی آن بریزید. کیک خونگی شما حالا آماده برای تزیین و نوش جان کردن شده است.

منبع : @titi_sweetland

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.