تزیین خرما برای مراسم ختم

تزیین خرما ساده تزیین سینی خرما تزیین خرما با گردو و پودر نارگیل تزیین حلوا و خرما آموزش تزیین خرما تزیین خرما مجلسی خرما مراسم ختم تزیین خرما برای سفره افطار

طرز تهیه خرما مجلسی و تزیین آن به صورت خاص و لاکچری، با این خرما می توانید از مهمانان خود در مراسم افطاری و مراسم ترحیم پذیرایی بسیار خوب و در شأن مهمانان خود بعمل آورید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله تزیین خرما برای مراسم ختم در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
آرد۱۲۵گرم
کره۵۰گرم
تخم مرغ۱عدد
ماست۱ق.غ
وانیل۱/۴ق.چ
بیکینگ پودر۱ق.چ
خرما۲۰تا۲۲عدد
گردوبه مقدار لازم

تزیین خرما برای مراسم ختم

مرحله اول

برای تهیه خرما مجلسی زیبا و جذاب مناسب فاتحی و مراسم ختم ابتدا باید آرد خود را آماده کنید و کره ای را که از قبل با محیط هم دما کرده‌اید به آن اضافه کنید. آرد و کره را با دست مخلوط کنید، تا شبیه خورده نان شود.

مرحله دوم

درون یک کاسه تمیز تخم مرغ را بشکنید، ماست و بکینگ پودر و وانیل را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود. حالا می‌توانید آرد را آرام آرام به مایع اضافه کنید، مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یک خمیر نرم و لطیف داشته باشید.

مرحله سوم

توجه داشته باشید این جان باید خمیر را زیاد ورز دهید. خمیر آماده شده را درون پلاستیک بریزید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال به آن استراحت دهید تا ور بیاد. در این فاصله زمانی هسته خرما ها را جدا کنید و داخل آن را با مغز گردو پر نمایید.

مرحله چهارم

خمیر آماده شد آن را با وردنه پهن کنید و با قالب مربعی شکل برش بزنید همانند تصویر. کالا خرما را در وسط برش های خمیر قرار دهید و دو طرف آن را به هم بچسبانید. با کاتر گل خمیر خود را همانند تصویر تزیین کنید.

تزیین خرما افطار تزیین خرما ساده تزیین خرما مجلسی تزیین خرما سر مزار تزیین خرما با گردو تزیین خرما بریز تزیین خرما با گردو و پودر نارگیل تزیین خرما با خمیر

مرحله پنجم

زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری شیر و زعفران مخلوط کنید و رومال را آماده کنید،خرماها را به آن آغشته نمایید. مواد را درون سینی فر بچینید. فر را از قبل پیش گرم کنید و سینی را برای مدت زمان ۲۰ دقیقه درون فر و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.

مرحله ششم

برای تهیه خمیر از رنگهای خوراکی هم میتوانید استفاده کنید. با این مقدار مواد میتوانید ۲۰ عدد خرما بپیچانید. اگر وانیل ندارید میتوانید از اسانس نارگیل استفاده کنید. با توجه به سلیقه خود میتوانید از هر نوع کاتری برای تزیین استفاده کنید.

منبع:ashpazkhoone_hmd

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.