طرز تهیه سیر شور

 طرز تهیه سیر شور مرواریدی طرز تهیه سیر شور بدون بو طرز تهیه سیر شور رستورانی طرز تهیه سیر شور بدون سرکه طرز تهیه سیر نمکی طرز تهیه سیر شور سفید طرز تهیه سیر ترشی سیر شو

طرز تهیه سیر شور مرواریدی بدون بو با سرکه، همانطور که می دانید سیر دارای خواص فراوانی می باشد. و مصرف آن برای تمامی افراد توصیه می شود. سیر را می توانید به صورت ترشی و یا شور در کنار غذا مصرف کنید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیر شور در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شور
سیر۱۵۰ گرم
سرکه سفید۱ لیوان
آب جوشنصف لیوان
نمک۴ قاشق غذا خوری
فلفل تندمقداری

طرز تهیه سیر شور

مرحله اول

ابتدا پوست سیر را بگیرید آنها را درون آبکش ریخته و بشورید، سیرها را روی یک پارچه تمیز پهن کرده و صبر کنید تا خشک شوند. یک شیشه مناسب تمیز و خشک آماده کنید و سیرها را درون شیشه بریزید.

مرحله دوم

درون یک کاسه بزرگ سرکه سفید را با آب جوش مخلوط کنید سپس به آن نمک را اضافه نمایید، بعد از مخلوط کردن مواد و حل شدن نمک، با مایع شیشه سیر را پر کنید. می توانید چند عدد فلفل تند هم به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

شیشه را برای مدت زمان یک هفته در مکانی تاریک و خنک قرار دهید تا شور خوشمزه جا افتاده شود. توجه داشته باشید که سرکه و آب را درون ظرف روی یا مسی مخلوط نکنید، این کار باعث سبز شدن رنگ سیر میشود.

منبع:

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.