طرز تهیه مربا انگور سیاه

طرز تهیه مربا انگور سیاه

طرز تهیه مربا انگور سیاه یا مارمالاد انگور یک صبحانه بسیار خوشمزه و مقوی، مخصوصاً برای کودکان. برای تقویت و افزایش گلوبول های سفید و بالا بردن سیستم ایمنی بدن در برابر انواع ویروس و باکتری از این مربای خوش طعم می‌توانید استفاده نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربا انگور سیاه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مربا
انگور بدون هسته۱کیلو
شکرنیم کیلو
آبنیم لیتر
وانیلنوک ق چ
آبلیمو۱ ق غ

طرز تهیه مربا انگور سیاه

مرحله اول

برای تهیه این مربای خاص و خوش رنگ ابتدا آب و شکر را درون قابلمه بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا برای ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند.

مرحله دوم

در این فاصله انگورها را شسته و آنها را دونه کنید سپس به آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۳۰ دقیقه بجوشد. بعد از گذشت این زمان نوک قاشق چای‌خوری وانیل را اضافه کنید و در قابلمه را ببندید.

مرحله سوم

اجازه دهید تا به قوام دلخواه و مناسب برسد در ۱۵ دقیقه آخر پخت یک قاشق غذاخوری آبلیمو به مربا اضافه کنید. بعد از اینکه آماده شد اجاق را خاموش کنید و صبر کنید در همان حالت مربا خنک شود.

مرحله چهارم

اکنون می‌توانید مربا را درون شیشه‌های خشک و تمیز بریزید. شیشه‌ها را برای ۱۰ ساعت به صورت وارونه قرار دهید بعد از انجام این کار می‌توانید آنها را درون یخچال نگهداری کنید.

منبع

kashmar.food@

 

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 شهریور 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.