فوت و فن مربای گل محمدی خشک

 فیلم تهیه مربای گل محمدی خشک مربای گل محمدی تازه رزا منتظمی مربای گل محمدی به خانه برمیگردیم گرفتن تلخی مربای گل محمدی طرز تهیه مربای گل محمدی خشک اردبیل رفع سفت شدن مربای گل محمدی طرزتهیه مربای گل محمدی طرز تهیه مربای گل محمدی آشپزخانه کوچک من

فوت و فن مربای گل محمدی خشک با عطر و طعم بی‌نظیر، این مربا با مربای گل محمدی تازه فرقی ندارد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله فوت و فن مربای گل محمدی خشک در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
گلبرگ خشک۲۵۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آب۲۵۰ گرم
رنگ البالویینوک ق چ
گلاب۱ استکان
جوهر لیمویک ق چ

فوت و فن مربای گل محمدی خشک

مرحله اول

برای تهیه این مربا ابتدا گلبرگ های خود را تمیز کنید چوب و کاسبرگ های سبز آن را جدا کنید، سپس گل ها را درون آب بریزید برای چند ساعت تا کمی نرم شوند، مواد را درون آبکش بریزید و اجازه دهید تا آب آن کاملا گرفته شود.

مرحله دوم

گلبرگ ها را مزه کنید اگر تلخ باشند باید برای ۲ الی ۳ دقیقه آن ها را درون آب جوش بریزید، بلافاصله با آب سرد آبکش کنید، برای دو الی سه مرحله تکرار کنید این کار را تا تلخی گلبرگ های گل محمدی گرفته شود.

مرحله سوم

شهد مربا خانگی را آماده کنید، شکر را با آب درون قابلمه بریزید، سپس جوهر لیمو را اضافه کنید، آب را هم بزنید تا شکر حل شود، قابلمه رو روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا شکر حل شود و شهد و شربت شما غلیظ شود.

مرحله چهارم

هر چند لحظه یکبار دور قابلمه را با فرچه آغشته به لیمو تمیز کنید با این کار از شکرک زدن مربا جلوگیری می کنید. هنگامی که گل برگ ها خشک شدن و آب آن گرفته شد، آن ها را به شهد اضافه کنید، حرارت را خیلی کم کنید.

مرحله پنجم

اجازه دهید تا مربا جوش بزند و گلبرگها پخته شوند. اگر احساس کردید رنگ مربا زیبا نیست می توانید کمی رنگ آلبالویی به آن اضافه کنید. زمانی که شهد بین انگشتان شما حالت کشسانی داشت مربای شما حاضر است.

مرحله ششم

زمانی که اجاق گاز رو خاموش کردید برای عطر بیشتر مربا می توانید مقداری گلاب به آن اضافه کنید، بعد از این که مربا خنک شد، آن را درون شیشه های مخصوص ریخته و در یخچال قرار دهید.نوش جان.

منبع:morabavatorshi_ba_asatid

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.