طرز تهیه ترشی سیر سفید

طرز تهیه ترشی سیر با پوست طرز تهیه سیر ترشی یک روزه طرز تهیه ترشی سیر صدفی طرز تهیه ترشی سیر سبز فیلم طرز تهیه ترشی سیر حبه ای طرز تهیه ترشی سیر بدون پوست فوری طرز تهیه ترشی سیر خرما طرز تهیه سیر ترشی با سرکه سفید

ترشی سیر سفید را بخاطر خواص بی شمار سیر که مهمترین آن اکسیر جوانیست در اوایل فصل بهار تهیه می‌کنند، تا در تمام فصول سال بتوانند از آن استفاده نمایند. همچنین از سیر خشک هم میتوانید استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی سیر سفید در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی
برگ بو۱ عدد
تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
زیره سبز۱ لیوان چایخوری
فلفل قرمز نیم کوب۱ قاشق چایخوری
دانه خردل۱ قاشق چایخوری
دانه فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
سیر۷۰۰ گرم
سرکه سفیدبه میزان لازم
نمک۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی سیر سفید

مرحله اول

برای شروع به سراغ سیر ها رفته و پوست های آن را جدا کنید یکی از ترفندهای جذاب برای جدا کردن راحت پوست سیر این است که بوته آن را به صورت حبه جدا کنید. بعد از آن حبه‌های سیر را درون شیشه در دار بریزید.

مرحله دوم

درب شیشه را ببندید و آن را با دست خیلی تند و سریع تکان دهید، این کار باعث شل شدن پوست سیر میشود و با همین کار به راحتی می توانید پوست ها را جدا کنید. حبه های سیر را از پوست جدا کنید.

مرحله سوم

سرکه را آماده کنید و درون قابلمه بریزید سپس نمک را به آن اضافه نمایید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و کمی مواد را با هم مخلوط کنید و صبر کنید تا سرکه شروع به جوشیدن کند و نمک درون آن حل شود.

مرحله چهارم

حالا می توانید اجاق گاز را خاموش کرد و صبر کنید تا سرکه خنک شود. از یک بطری شیشه های تمیز و کاملا خشک برای نگهداری ترشی استفاده کنید حالا ادویه‌ها را درون شیشه مورد نظر بریزید.

مرحله پنجم

حبه های سیر را بر روی ادویه ها بریزید. سعی کنید شیشه را لب پر کنید. بعد از انجام این مراحل نوبت به اضافه کردن سرکه می‌رسد. مقدار سرکه در حدی باشد که روی حبه های سیر را کاملا بپوشاند.

مرحله ششم

میله ای نازک را درون شیشه کنید و آن را بالا بکشید با این کار سعی کنید هوای داخل شیشه را خالی کنید. ۲ الی ۳ میلیمتر سر شیشه را خالی بگذارید و لبه های آن را با یک دستمال کاغذی خشک تمیز نمایید.

مرحله هفتم

درب شیشه را بسته و آن را در یک مکان خنک و دور از نور قرار دهید تا آماده شود. مدت زمان انتظار شما برای رسیدن سیرترشی تقریبا دو ماه میباشد. اگر می‌خواهید ترشی نرم‌تر و بوی آن کمتر شود بطری را در نور آفتاب قرار دهید.

منبع :goli_sweet_home

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.