طرز تهیه کمپوت کیوی

طرز تهیه کمپوت و مربای کیوی خانگی خوشمزه و مجلسی

کمپوت کیوی خانگی خوشمزه و سالم را بدون استفاده از افزودنی های غیرمجاز چگونه درست کنیم برای تهیه این دسر میوه ای شما فقط به مقداری آب و شکر نیاز دارید .

مواد مورد نیاز برای تهیه کمپوت

کیوییک کیلو
شکرنیم کیلو
آب۱٫۵ لیتر

طرز تهیه کمپوت کیوی

مرحله اول

برای تهیه کمپوت کیوی خانگی پس از اینکه میوه ها را شستید آنها را روی یک پارچه خشک و رنگ کرده و اجازه دهید تا خشک شوند بعد از انجام این کار پوست آنها را بگیرید و در ابعاد دلخواه خرد کنید . خرد کردن میوه به صورت سلیقه‌ای میباشد و میتوانید آنرا حلقه‌ای ، نیم حلقه ای و اشکال مختلف دیگر خرد کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی درون قابلمه آب ریخته و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود سپس شکر را به آن اضافه کنید و تا زمانی که شرکت کاملاً درون آب حل شود آن را هم بزنید پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن میوه های خرد شده می رسد ، حالا صبر کنید تا میوه ها پخته شوند .

مرحله سوم

در لحظات پایانی پخت مقداری گلاب به کمپوت خانگی اضافه کنید و هنگامی که کمپوت به غلظت دلخواه شما رسید اجاق گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا در همان شرایط خنک شود . حالا میوه های خرد شده را همراه با شربت درون قابلمه درون شیشه های خشک و ضدعفونی شده بریزید .

مرحله چهارم

به این نکته توجه باشید داشته که تکه های میوه درون شربت باید شناور باشند حالا درب شیشه را محکم ببندید به صورتی که هوا نکشد سپس درون یخچال قرار دهید . برای بهتر شدن مزه و خوش عطر بودن کمپوت ساده می‌توانید از موادی مانند هل و گلاب و زعفران و وانیل و یا رنگهای خوراکی استفاده نمایید .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 مرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.