علت شکرک زدن مربا

دلایل و روش های جلوگیری از کپک و شکرک زدن انواع مربا خانگی

شکرک زدن مربا خانگی یکی از دغدغه‌های شما بانوان می‌باشد ،

در ادامه این پست شما را با ترفند هایی ساده برای جلوگیری از کپک زدن انواع مربا آشنا خواهیم کرد

با رعایت این نکات مربای شما همیشه شفاف خواهد ماند .

نکات کلیدی پخت مربا

نکات تهیه مربا

شکرک زدن علتش پایین بودن کیفیت مربای شما نیست شما با اضافه کردن مقداری آب جوش و یا آبلیمو به محصول خود و جوشاندن دوباره آن می‌توانید این مشکل را کاملاً از بین ببرید و مربای خود را دوباره از نو آماده برای مصرف نمایید  . اگر می‌خواهید مربای یک میوه شیرین را تهیه کنید برای پخت آن حتماً از آبلیمو و یا جوهر لیمو استفاده کنید به خاطر حالت اسیدی بودن آن چون آبلیمو آستانه تولد قند میوه را بالا برده و همین امر باعث جلوگیری از شکرک زدن محصول شما می شود .

طرز تهیه مربا

برای تهیه مربا با میوه ترش چون خود این میوه اسید مورد نیاز را دارد از مقدار کمتری آب لیمو برای تهیه آن استفاده کنید همین مقدار کم از شکرک زدن آن جلوگیری خواهد کرد . زمانی که مقدار شکر و شیرینی میوه بالا باشد و همین امر باعث شکرک زدن مربا می شود . یکی دیگر از نکات مهم برای پخت مربا این است که نباید آن را با دمای بالا بجوشانید و همین امر یکی دیگر از علتهای شکرک زدن می باشد .

کپک زدن مربا

اگر بعد از پخت مربا شل باشد و کاملاً غلیظ نشده باشد بعد از اینکه آنرا درون شیشه بریزید کپک خواهد زد یکی دیگر از علت‌ها این است که مربا را درون ظرف خیس بریزید . یکی از فوت و فن های مربای هویج این است که چند دانه تخم به را درون توری بریزید و آن را بعد از پخت به مربا اضافه کنید همین امر باعث لعاب دار شدن و جلوگیری از کپک زدن مربا میشود .

آخرین بروز رسانی در : جمعه 4 تیر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.