طرز تهیه ترشی شلغم

طرز تهیه ترشی شلغم

طرز تهیه ترشی شلغم همراه با لبو یکی از ترشی‌های ارزان قیمت و فوری همراه با خواص فراوان.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه ترشی شلغم در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
شلغم ۱کیلوچغندر(لبو)۱تا۲عدد(نپخته)
سیر۳تا۴عددگشنیز وترخون ۱ ق غ
سرکه سفید۳لیوانآب جوشیده خنک۱لیوان

طرز تهیه ترشی شلغم

مرحله اول

آب را درون قابلمه ریخته و به آن نمک را اضافه کنید قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند. اکنون می‌توانید اجاق را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

مرحله دوم

لبو و شلغم را هم باید از قبل بشویید و بعد از اینکه خشک شدند پوست آنها را گرفته و به صورت خلالی و درازا خرد کنید. البته شکل و مدل خرد کردن شلغم و لبو اختیاری می‌باشد.

مرحله سوم

پوست سیر را هم بگیرید و آن را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. با این مدل خرد کردن می‌توانید شکل و ظاهر ترشی را جذاب‌تر نمایید. توجه داشته باشید که تمام مواد ترشی باید خشک و بدون آب باشند.

مرحله چهارم

حالا به صورت لایه لایه لبو و شلغم و سیر را درون ظرف‌های شیشه‌ای مخصوص ترشی بریزید. استفاده از ادویه های مخصوص ترشی آزاد و سلیقه ای می‌باشد.

مرحله پنجم

حالا سرکه و آب را درون شیشه‌ها بریزید به صورتی که روی مواد را بپوشاند. در ظرف را محکم ببندید به صورتی که هوا نکشد و شیشه‌ها را درون مکانی خنک و دور از نور آفتاب قرار دهید.

مرحله ششم

تقریباً بعد از گذشت ۱۵ روز ترشی آماده برای مصرف می‌باشد. آب جوشیده‌ای که خنک شده باشد از کپک زدن ترشی جلوگیری می‌کند چون استریل شده است.

منبع : zahra.ganji.vtn

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 آبان 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.