طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با آب گوجه

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با آب گوجه

ترشی بادمجان شکم پر با آب گوجه و سبزیجات معطر تازه، یک ترشی شیک و فوق العاده خوشمزه ایرانی.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با آب گوجه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

برای تهیه ترشی بادمجان چی لازم داریم؟؟؟
سبزی معطر(ترخون، نعناع، ریحون، شوید و برگ کرفس)نیم کیلو
سیر۳ بوته
فلفل تند۳ عدد
فلفل شیرین۵ عدد
هویج رنده ریز شده۲ عدد
بادمجان متوسط۶ عدد
سرکه انگور قرمز بازاریبه میزان لازم
پودر تخم گشنیز و گلپراز هر کدام ۱ ق چ
نمک۲ ق غ
گوجه فرنگی پوست کنده۲ عدد

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با آب گوجه 

مرحله اول

پس از اینکه بادمجانها را شستی با یک چاقوی تیز یک شیار عمیق بر روی آن ها ایجاد کنید و این شیار را تا کنار کلاهک بادمجان ادامه دهید. در حین انجام این کار مراقب باشید که بادمجان ها را سوراخ نکنید.

مرحله دوم

قابلمه نسبتا بزرگی را آماده کنید و بادمجان ها را کف ظرف قرار دهید، حالا ۲ لیوان سرکه و ۱ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید، ظرف را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و ۲ قاشق نمک به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

اگر احساس کردید مقدار آب و سرکه کم است می توانید کمی سرکه به آن اضافه کنید تا جایی که روی بادمجان ها را بگیرد. در ظرف را ببندید و اجازه دهید تا بادمجان ها به صورت نیم پز آماده شوند، تقریباً بعد از ۳۰ دقیقه آماده می شود.

مرحله چهارم

اجاق گاز را خاموش کنید و بادمجان‌ها را خارج نمایید، صبر کنید تا کمی خنک شوند. در این فاصله زمانی می توانید مواد میانی ترشی را آماده کنید. هویج را پوست بگیرید و با رنده ریز آن را رنده کنید.

مرحله پنجم

سبزی هایی را که از قبل شسته بودید حالا خشک شده اند آنها را درون سبزی خردکن ریخته و به حالت خیلی ریز خرد کنید. گوجه را همراه با سیر و فلفل درون مخلوط کن ریخته و خرد کنید. هرچه مواد ریز تر باشند بهتر است.

مرحله ششم

تمام مواد میانی را با هم مخلوط کنید و ادویه ها را به آن اضافه نمایید و بعد از اینکه مواد کاملاً یکدست شدند با مخلوط شکم بادمجان ها را پر کنید. یک ظرف گشاد انتخاب کنید و بادمجان ها را مرتب در آن قرار دهید.

مرحله هفتم

مخلوط سرکه و آبی را که بادمجان ها را در آن پختید آماده کنید و با آن ظرف ترشی را پر کنید. اگر احساس کردید مقدار آن کم است، کمی سرکه و نمک اضافه کنید. ظرف را برای سه روز درون آفتاب قرار دهید سپس به یخچال منتقل کنید.

منبع : kitchen_ranaaa

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.