طرز تهیه مربای نارنگی

طرز تهیه مربای نارنگی ترش و شیرین خانگی با پوست و درسته و کامل

مربای خوشرنگ خانگی را به راحتی با استفاده از مواد ساده در فصل پاییز خودتان تهیه کنید و از مصرف آن در کنار خانواده لذت ببرید مدت زمان پخت این مربا بین ۱ الی یک ساعت و نیم می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای نارنگی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مربا
شکر۳٫۵ فنجان
آب نارنگی۱ لیوان
آب لیمونصف ۱ عدد
کرهیک قاشق چای خوری
نارنگی۱ کیلو

طرز تهیه مربای نارنگی

مرحله ۱

برای تهیه مربای نارنگی خوشمزه خانگی به روش شمالی پس از اینکه پوست نارنگی ها را گرفتید آنها را به صورت حبه حبه جدا کنید ، به اندازه یک لیوان آب نارنگی هم بگیرید پس از انجام این مراحل نارنگی ها را همراه با شکر و آب نارنگی درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید.

مرحله ۲

در مرحله بعد و پس از اینکه شروع به جوشیدن کرد آب لیموترش را به مواد اضافه کنید و هنگامی که به غلظت مناسب رسید کره را به مربا اضافه نمایید پس از اینکه مربا جا افتاده شد حرارت را خاموش کنید و آنرا درون شیشه های تمیز بریزید.

مرحله ۳

یکی از نکات پخت‌مربا این است که زمانی که سرد می شود غلظت و قوام آن بیشتر خواهد شد از هنگامی که روی اجاق گاز قرار دارد اجازه ندهید زیاد سفت شود چون پس از سرد شدن خیلی بیش از حد سفت خواهد شد . برای اینکه در پایان مربای خانگی شما خوش رنگ باشد در هنگام پخت مرتب کف روی مربا را بگیرید تا در انتها کدر نشود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.