طرز تهیه شور مخلوط

 طرز تهیه شور سانازسانیا -طرز تهیه کلم شور زرد -طرز تهیه شور بدون سرکه- مقدار نمک و سرکه برای شور گل کلم- طرز تهیه کلم شور رنگی- طرز تهیه کلم شور بدون سرکه- طرز تهیه شور مخلوط فوری -نسبت آب و نمک در شور

شور مخلوط هم یکی دیگر از چاشنی های ایرانی می باشد که در کنار انواع غذاها مانند ماکارونی و قورمه سبزی و قیمه و آبگوشت از آن استفاده می‌کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شور مخلوط در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای شور انداختن
گل کلم/هویج/کرفسهرکدام ۲۵۰گرم
سرکه سفید۱پیمانه
نمک۲۰۰گرم
آب۲لیتر
سیر۳حبه
فلفل قلمی۲عدد

طرز تهیه شور مخلوط

مرحله اول

همراهان گرامی ابتدا باید سبزیجات خود را ضدعفونی کنید و کاملاً آن‌ها را بشویید این سبزیجات شامل گل کلم و هویج و کرفس میشود پس از شستشو آنها را در اندازه های دلخواه برش بزنید.

مرحله دوم

حالا یک پارچه خشک و تمیز کنید و این سبزیجات خرد شده را بر روی آن پارچه قرار دهید تا آب اضافی آنها کاملاً گرفته شود و خشک شوند. در این فاصله زمانی آب و سرکه را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

مخلوط آب و سرکه را در درون قابلمه ریخته ، اجاق گاز را روشن کرده و حرارت را در حالت ملایم قرار دهید، اجازه دهید تا آب و سرکه برای مدت زمان ۱۵ دقیقه بجوشد سپس نمک را به آنها اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از این که نمک را اضافه کردید دوباره برای ۵ دقیقه اجازه دهید تا مخلوط آب و سرکه بجوشد اکنون می توانید اجاق گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا محلول آب و سرکه و نمک سرد شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه مخلوط سبزیجات خشک شد و در این فاصله زمانی که محلول آب و سرکه خنک می شود درون یک ظرف تمیز و کاملاً خشک یک لایه از سبزیجات را ریخته و روی آن را با سیر و فلفل پر کنید.

مرحله ششم

به همین منوال با یک لایه از سبزیجات و یک لایه سیر و فلفل شیشه را پر کنید. پس از اینکه شیشه کاملاً پر شد می‌توانید مخلوط آب و سرکه را روی آنها بریزید به صورتی که کاملاً روی مواد را بپوشاند.

مرحله هفتم

روی ظرف را با یک نایلون پلاستیکی بپوشانید و پس از آن درب ظرف را محکم ببندید به صورتی که هوا نکشد. ظرف را در یک جای خنک قرار دهید، برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ روز تا مواد مزه دار شوند اکنون می توانید از شور استفاده کنید.

نکات

برای داشتن عطر و طعم بهتر می توانید از سبزی های مخصوص شور که شامل ترخون و شوید و مقداری جعفری می شود استفاده نمایید. حتماً باید از شیشه خشک و تمیز استفاده کنید استفاده از دبه ماست مجاز نیست.

نکات

دبه ماست به علت چرب بودن برای تهیه شور مناسب نمی باشد هر چقدر هم که آن را بشورید باز هم نمی‌توانید چربی را از بین ببرید. آب اضافی سبزیجات را کامل بگیرید تا از کپک زدن شور جلوگیری نمایید.

نکات

شیشه ای که از آن برای نگهداری شور استفاده می‌کنید حتماً باید دارای درب محکم باشد، اگر درب شیشه را به خوبی نبندید و آن هوا بکشد شور شما لزج خواهد شد. اگر محل نگهداری شور گرم باشد بعد از مدت کمی کپک خواهد زد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.