طرز تهیه ترشی هفت میوه تابستانی

 ترشی هفت میوه با رب انار آموزش ترشی هفت میوه ترشی لیته هفت میوه قیمت ترشی هفت میوه طرز تهیه ترشی میوه جات زمستانی طرز تهیه ترشی میوه مخلوط ترشی هفت میوه خشک ترشی هفت میوه

ترشی هفت میوه تابستانی خوشمزه و بی نظیر، مزاج این ترشی معتدل می‌باشد و استفاده از آن در هنگام سرو غذا باعث ایجاد تعادل غذایی میشود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی هفت میوه تابستانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
سیب گلاب۴عدد
هلو۴عدد
شلیل۴عدد
خیار۴عدد
گلابی۴عدد
انبه سفت۴عدد
زردآلو۴عدد
سیرچند حبه
سبزیجات معطرمقداری`
نمک و فلفلبه مقدار لازم
گلپر و سیاه‌دانهبه مقدار لازم
سرکهبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی هفت میوه تابستانی

مرحله اول

برای تهیه ترشی ابتدا میوه ها را بشویید سپس آنها را بر روی یک پارچه پهن کنید تا کاملا خشک شوند سپس پس به صورت نگینی خرد کنید، در ادامه سبزی های معطر را خرد کرده و به میوه ها اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا پودر گلپر و سیاه دانه را به میوه ها اضافه نمایید، بعد از مخلوط کردن مواد،سیر و نمک را اضافه کنید، مواد ترشی را کاملاً مخلوط کنید تا یکدست شود،حالا آرام و با دقت شیشه های مخصوص ترشی را پر کنید.

مرحله سوم

در پایان سرکه را اضافه کنید در حدی که روی میوه ها را بگیرد، درب شیشه ها را محکم ببندید تا هوا نکشد، درون یخچال قرار دهید. بعد از گذشت یک هفته الی ده روز ترشی هفت میوه خانگی شما آماده برای مصرف میباشد.

منبع:majaleye_banoo

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.