طرز تهیه ترشی خرفه

 طرز تهیه ترشی خرفه ساده و خوشمزه -طرز تهیه ترشی خرفه با هویج -کلیپ طرز تهیه ترشی خرفه -طرز تهیه ترشی خرفه با سرکه -طرز تهیه ترشی خرفه با آب گوجه -طرز تهیه ترشی خرفه بادمجان- طرز تهیه ترشی خرفه همدان -طرز تهیه ترشی خرفه

ترشی خرفه یکی از چاشنی های قدیمی و اصیل ایرانی می باشد که استفاده از آن فقط در برخی از استان های ایران مرسوم می باشد این گیاه پهن برگ می باشد و برای درمان درد سینه و تقویت روده و همچنین اثرات ضد میگرنی از آن استفاده می‌کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی خرفه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی
خرفه۳کیلو
هویج۵۰۰گرم
سیر۲بوته
سرکهیک فنجان
آبدولیوان
سرکه برای پایان کاربه میزان لازم
نعنا.سیاه دانه.گلپراز هرکدام ۲ق غ
پودرتخم گشنیز.پودر رازیانهاز هرکدام ۲ق غ
نمک وفلفل وزردچوبهاز هرکدام یک ق غ

طرز تهیه ترشی خرفه

مرحله اول

برای تهیه این ترشی ابتدا باید سبزی را به خوبی شسته و آن را ضدعفونی کنید. سبزی های خرد شده را حالا درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن گرفته شود، پس از انجام این کار سبزی ها را در اندازه های دلخواه خورد کنید.

مرحله دوم

قابلمه‌ای متناسب با سبزی خود آماده کرده مقداری آب اضافه کنید و بر روی حرارت متوسط اجاق‌گاز قرار دهید، اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند سپس سبزی های خرد شده را درون آب جوش بریزید.

مرحله سوم

همراه با سبزی خرد شده هویج و سیر رنده شده را هم اضافه نمایید، سپس یک فنجان سرکه به آب اضافه کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۳۰ دقیقه سبزی ها پخته شوند.

مرحله چهارم

پس از این که سبزی ها پخته شد آنها را درون آبکش ریخته و برای مدت زمان ۲ ساعت به آن استراحت دهید تا آب اضافی آنها کاملاً گرفته شود و خنک شوند، این کار را برای جلوگیری از خراب شدن ترشی انجام می دهید.

مرحله پنجم

اگر آب با سبزی ها بماند بعد از گذشت چند روز ترشی لزج خواهد شد. هنگامی که آب اضافی سبزی ها گرفته شد آن را دوباره درون قابلمه بریزید، حالا نوبت به اضافه کردن سبزی به مواد می‌رسد.

مرحله ششم

اضافه کردن سرکه باید در حدی باشد که کامل روی مواد را بپوشاند، بعد از اضافه کردن سرکه نوبت به افزودن ادویه های مخصوص می‌رسد، ترشی را درون شیشه ریخته درب آنها را محکم ببندید و درون یخچال نگهداری نمایید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 5 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.