طرز تهیه ترشی مخلوط فوری

طرز تهیه ترشی مخلوط فوری

طرز تهیه ترشی مخلوط فوری یک روزه زرد رنگ. شما در کمتر از ۲۴ ساعت میتوانید این ترشی جذاب و خوش طعم را آماده کنید و از خوردن آن درکنار غذا های ایرانی مانند آبگوشت و انواع خوراک و خورشت های خوشمزه لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی مخلوط فوری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ترشی یک روزه فوری
گل کلمپیازهویج
کلم برگموسیرخیار
هویجسیرکرفس
بادمجونفلفل سبز خوراکی ریز و درشت (ترجیحا تند)سبزی ترشی
نمک فلفل زردچوبهتخم گشنیز زیرهپودرسیر و پیاز
پاپریکاسبزی خشک ریحون ترخونسرکه

طرز تهیه ترشی مخلوط فوری

مرحله اول

برای تهیه این ترشی پرطرفدار اولین کاری که می‌کنیم خرد کردن گل کلم و برگ کلم و هویج می‌باشد. بادمجان را هم به صورت جداگانه با آب بپزید، موسیر را هم قبل از استفاده باید درون آب بخیسانید.

مرحله دوم

حالا تمام مواد را درون ظرف مخصوص ترشی بریزید بعد از آن ادویه‌ها را اضافه کنید. سرکه را باید با زردچوبه بجوشانید سپس آن را به مواد ترشی اضافه کنید برای ۱۰ دقیقه در ظرف را بپوشانید.

مرحله سوم

در این فاصله جعفری و نعنا و شوید و گشنیز و برگ کرفس را خرد کنید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه آنها را به مواد ترشی اضافه نمایید دوباره در ظرف را برای ۵ دقیقه دیگر ببندید. در پایان یک لیوان آب روی مواد بریزید.

مرحله چهارم

بعد از مخلوط کردن مواد آنها را درون ظرف‌های شیشه‌ای تمیز و کاملاً خشک بریزید. اگر ظرف خیس باشد ترشی کپک می‌زند. این ترشی خوش طعم بعد از گذشت ۱۲ ساعت تقریباً آماده استفاده می‌باشد. درون یخچال نگهداری کنید.

@ashpazi_mellon

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 31 تیر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.