طرز تهیه مربای هویج رنده شده

طرز تهیه مربای هویج با وانیل طرز تهیه مربای به طرز تهیه مربای هویج با پیمانه طرز تهیه مربا توت فرنگی طرز تهیه مربای هویج کارخانه ای طرز تهیه مربا سیب مربای هویج رزا منتظمی

مربای هویج یکی از پرطرفدار ترین و در عین حال ارزان ترین مربا های ایرانی می باشد هم خوشمزه است و هم اینکه طرز پخت آن ساده و راحت می باشد. برای پخت مربای هویج رنده شده چند تا نکته‌ی کوچولو را اگه رعایت کنی حتماً میتونی یک مربای عالی و خوش رنگ بدون شکرک تهیه کنید. حرارت برای پخت مربا باید کم باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای هویج رنده شده در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای هویج
هویج۱ کیلو
شکر۱ کیلو
پودر هل یا گلاب۱ ق م
آبلیمو۱ ق غ
زعفران۳ ق غ
آب۲ لیوان

طرز تهیه مربای هویج

مرحله اول

برای شروع هویج ها را درون یک سطل بزرگ ریخته و با اسکاج به جان آنها بیفتید و آنها را بشویید. سپس پوست هویج ها را گرفته و با قسمت ریز رنده میوه ها را رنده کنید. هویج رنده شده را درون قابلمه بریزید.

مرحله دوم

حالا می توانید آب و شکر را به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید. صبر کنید تا بجوشد و مربا قوام بیاید. پس از اینکه مربا قوام آمد به آن زعفران دم کرده و آبلیمو و گلاب را اضافه کنید.

مرحله سوم

مواد را کمی هم بزنید سپس اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا در همان شرایط مربا خنک شود. شیشه های تمیز و کاملا خشک خود را آماده کنید و مربا را درون آنها بریزید، شیشه مربا هویج را درون یخچال قرار دهید و نوش جان کنید.

منبع :mahin_banno

آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.