طرز تهیه ترشی کیوی

طرز تهیه ترشی کیوی و پرتقال طرز تهیه ترشک کیوی بدون جوهر لیمو طرز تهیه مربا کیوی فیلم ترشی کیوی طرز تهیه مربای کیوی و نکات کلیدی برای طعم عالی طرز تهیه ترشی کیوی و موز ترشی کیوی نی نی سایت شور کیوی

طرز تهیه ترشی کیوی مخصوص فصل زمستان با طعم بسیار لذیذ و خوشمزه. مزه این ترشی ترش و شیرین میباشد. کیوی برای هضم غذا مانند یک پروبیوتیک قوی عمل می کند همچنین مصرف آن برای افراد دیابتی توصیه می شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی کیوی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی
کیوی۱ کیلوگرم
نمک۲ ق غذا خوری
شکر یا نبات خورد شده۲ ق غذا خوری
سیاه دانه۲ ق غذا خوری
سرکهبه میزان لازم
رنده پوست لیمو ترش۱ ق غذا خوری

طرز تهیه ترشی کیوی

مرحله اول

برای شروع پوست میوه را بگیرید سپس آن را به صورت حلقه ای برش بزنید. می توانید برش ها را با قالب به صورت طرح دار آماده کنید. پوست سبز لیمو را رنده کنید قسمت سفید پوست لیمو نباید با پوست سبز مخلوط شود. ‌

مرحله دوم

قسمت سفید پوست لیمو مزه ترشی را تلخ میکند. در یک ظرف جداگانه سرکه را خالی کنید سپس به آن نمک و شکر را اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن مواد پوست لیمو ترش را همراه با سیاه دانه اضافه کنید.

مرحله سوم

برای تمام ترشی هایی که تهیه میکنید باید از ظرفهای استفاده کنید که کاملا تمیز و خشک می باشند، بدون یک قطره آب. وجود آب باعث کپک زدن ترشی میشود. برشهای کیوی را درون ظرف مورد نظر خود بریزید.

مرحله چهارم

نوبت اضافه کردن مخلوط سرکه میباشد، اندازه سرکه در حدی باشد که کاملاً روی کیوی ها را بپوشاند. درب شیشه های مورد نظر را محکم ببندید به صورتی که هوا نکشد، در مکانی خنک قرار دهید بعد از ۳ الی ۴ روز آماده مصرف می باشد.(استفاده از سرکه سیب مجاز میباشد)

منبع:shi_shi_jooni

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.