مربای به قرمز شود

 چطور مربای به قرمز شود,رنگ مربای به قرمز شود,رنگ مربا به قرمز شود,چطور رنگ مربای به قرمز شود,چکار کنیم مربای به قرمز شود,چگونه مربای سیب قرمز شود,چیکار کنیم مربای به قرمز شود,چگونه رنگ مربا به قرمز شود,چرا مربای به قرمز نمی شود نی نی سایت,چرا مربای به قرمز نمی شود

صد در صد یکی از میوه‌های جذاب و پرخاصیت فصل پاییز میوه به می‌باشد. شکل ظاهری میوه با کیفیت باید زرد رنگ باشد و روی آن را پرز گرفته باشد. بهترین نوع به را می‌توانید در روستاهای اصفهان پیدا کنید. هنگامی که میوه را به مشام خود نزدیک می‌کنید باید بوی آن را احساس کنید. معمولاً با این میوه می‌توانید مربا و خورشت‌های خوشمزه همچنین دمنوش‌های عالی و خوش عطر و بو با خاصیت های فراوان تهیه کنید. علاوه بر خود میوه از برگ آن برای درمان سرفه و هسته میوه برای نرم شدن گلو می‌توان استفاده کرد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله چگونه مربای به قرمز شود در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای به قرمز
به یک کیلوشکر ۸۰۰ گرم

طرز تهیه مربای به

مرحله اول

بعد از اینکه میوه های به را خرد کردید آنها را شسته و درون قابلمه بریزید ( یکی از نکات طلایی و علت قرمز شدن مربای به استفاده از قابلمه مسی می‌باشد). میزان استفاده از شکر بستگی به سلیقه شما دارد می‌توانید مقدار آن را تا یک کیلو هم افزایش دهید.

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن به نوبت اضافه کردن شکر و بعد از آن آب می‌رسد. میزان آب باید در حدی باشد که روی مواد را کاملاً بگیرد( تقریباً یک بند انگشت بیشتر ). حرارت اجاق گاز خود را در حالت متوسط تنظیم کنید و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه دهید تا برای ۲۰ دقیقه و با حرارت متوسط بجوشد. برای خوشرنگ شدن مربای به چکار کنیم نکته قابل توجه ای که حتما باید آن را رعایت کنید در این پاراگراف ذکر شده و آن هم استفاده از دم کنی می‌باشد. همین حرکت ساده باعث می‌شود این مربای خوشمزه شما بعد از پخت پخت قرمز رنگ شود.

مرحله چهارم

مدت زمان مورد نیاز برای پختن مربا از اینجا به بعد ۴ الی ۵ ساعت می‌باشد. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا مربا دم بکشد در این فاصله زمانی. اگر میزان استفاده شما از مربا زیاد است که هیچ، اگر کم مصرف می‌کنید و نمی‌خواهید کپک بزند باید این کار را انجام دهید!!!

مرحله پنجم

برای جلوگیری از کپک زدن مربا در ۲۰ دقیقه پایانی پخت شما می‌توانید مقدار کمی جوهر لیمو درون قابلمه بریزید تا از کپک زدن مربا با این حرکت جلوگیری کنید. بعضی‌ها گلاب اضافه می‌کنند اما به نظر بنده چون میوه خودش دارای عطر و بوی خاص می‌باشد، نیازی به استفاده از گلاب نیست.

منبع: tajrobeashpazi

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.