طرز تهیه رب انار ملس

 رب انار ملس قیمت,رب انار ملس برای چی خوبه,رب انار ملس در بارداری,تهیه رب انار ملس,خواص رب انار ملس,آموزش رب انار ملس,خواص رب انار ملس در طب سنتی,کالری رب انار ملس,خرید رب انار ملس,عکس رب انار ملس,مصلح رب انار ملس

طرز تهیه رب انار ملس، به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین و مرغوب‌ترین چاشنی‌های ایرانی برای مزه‌دار کردن انواع غذا رب انار می‌باشد. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رب انار ملس در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

طرز تهیه رب انار ملس

مرحله اول

برای شروع به سراغ انارها رفته و آنها را دون می‌کنید. سعی کنید این کار را به خوبی انجام دهید و همراه با دانه‌های انار تفاله‌ای وجود نداشته باشد. دانه‌های انار را درون قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار می‌دهید.

مرحله دوم

در این مرحله نباید شما آب اضافه کنید. بعد از اینکه انارها پخته شد و کمی شل شدند آنها را درون سبد ریخته و مانند رب گوجه فرنگی صاف می‌کنید. هسته‌های انار را باید کاملاً جدا کنید.

مرحله سوم

گوشت میوه انار را درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. سعی کنید با حرارت متوسط رو به پایین بپزید چون مانند رب گوجه فرنگی پاشش آن زیاد است. هر از چند گاهی مواد را هم بزنید و از ته گرفتن آن جلوگیری کنید.

مرحله چهارم

اگر مواد در حال پخت ته بگیرد رب شما طعم سوختگی خواهد گرفت و کیفیت رب انار به شدت کاهش می‌یابد. میزان غلظت رب شما باید در حدی باشد که نه زیاد سفت و نه زیاد شل باشد که این امر با کسب تجربه به دست خواهد آمد.

مرحله پنجم

رب انار اگر شل باشد خیلی زود کپک می‌زند و اگر سفت باشد بعد از سرد شدن سفتی آن دو برابر خواهد شد به طوری که قاشق هم دیگر درون آن فرو نخواهد رفت. رب را درون ظرف‌های شیشه‌ای و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

نکته

اگر قصد دارید یک رب عالی و درجه یک تهیه کنید برای ملس شدن آن نیازی به استفاده شکر یا شیره خرما نیست یا اینکه برای ترش شدن شما نباید از آلوچه استفاده کنید، این مواد رب شما را خیلی سریع خراب خواهد کرد.

منبع: eco_agro

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 آبان 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.