طرز تهیه لواشک آلبالو

طرز تهیه لواشک آلبالو همراه با میوه هایی مانند آلو زردآلو درونفر و خواث مصرف آن

لواشک آلبالو خانگی ترش و ملس را به راحتی و با وسایل ساده به صورت کاملاً بهداشتی و سالم خودتان تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید . مدت زمان مورد نیاز برای تهیه و پخت لواشک تقریباً ۳۰ الی ۴۰ دقیقه می باشد .

مواد مورد نیاز برای تهیه لواشک

مواد لازم برای تهیه لواشک آلبالو

  • یک کیلو البالو
  • برای لواشک ملس ۴ ق شکر+ نصف ق م نمک
  • برای لواشک ترش نصف ق م نمک +نصف ق م گلپر
دستور پخت

طرز تهیه لواشک آلبالو

مرحله اول

برای تهیه لواشک آلبالو خوشمزه و خوشرنگ ابتدا میوه ها را شسته و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کاملاً گرفته شود سپس چوب های چسبیده به آن را جدا کنید آلبالوها را درون قابلمه برای نصف روز قرار دهید تا آب بیندازد سپس بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پخته شوند برای پخت آن ها نیازی به اضافه کردن آب نیست .

مرحله دوم

حالا میوه های پخته شده را درون آبکش بریزید و با کف دست فشار دهید تا پوست و هسته آن جدا شود و گوشت آلبالو ها به صورت پوره درآید حالا آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند . برای جلوگیری از ته گرفتن آن در چندین نوبت هم بزنید .

مرحله سوم

وقتی که غلیظ شد اجاق گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود ، سینی خود را در این فاصله آماده کنید ، کف سینی را با نایلون پوشانده و روی آن را چرب کنید پوره آلبالو را روی سینی ریخته و در زیر نور خورشید قرار دهید تا آماده برای مصرف شود ،میتوانید سینی را زیر باد مستقیم پنکه هم قرار دهید .

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 تیر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.