طرز تهیه ترشی کیمچی

طرز تهیه کیمچی خیار طرز تهیه ترشی کره ای طرز تهیه کیمچی در ایران طرز تهیه کیمچی با نودل طرز تهیه کیمچی کلم طرز تهیه کیمچی کاهو ساده طرز تهیه کیمچی آسان طرز تهیه کیمچی پیازچه کره ای

طرز تهیه ترشی کیمچی کره ای که یک ترشی پرطرفدار در کشورهای آسیای شرقی مانند کره و ژاپن میباشد. تقریبا در تمام رستورانها از کیمچی در کنار انواع غذاها استفاده میکنند. حتی در برخی نقاط آن را با نان یا برنج سرو میکنند. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی کیمچی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ترشی کره ای
کاهو(کلم) چینییک ونیم کیلو
نمک۶ق غ
شکر۱ق غ
آرد برنج یا ارد معمولی۲ق غ
آبیک لیوان
سیر۲حبه
زنجبیلبه اندازه یک حبه قند
سرکه۴ق غ
پودر فلفل قرمز۱ق غ
پودر فلفل سیاه۱ق چ
هویج خلالی شده۲عدد
ترب سفید۳عدد

طرز تهیه ترشی کیمچی

مرحله اول

برای تهیه این ترشی فرنگی و خاص ابتدا باید  کاهو را خورد کنید، یک کاسه آب آماده کنید و به آن مقداری نمک اضافه نمایید، حالا کاهو های خرد شده را برای مدت زمان ۲ ساعت درون کاسه قرار دهید.

مرحله دوم

در این فاصله زمانی آرد را با یک لیوان آب مخلوط کنید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید، برای مدت زمان ۱۰ دقیقه. در طول این فاصله آرد را مدام هم بزنید‌. بعد از ۱۰ دقیقه شکر را اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر مواد را هم بزنید.

مرحله سوم

ظرف را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا خنک شود. اکنون می توانید به آرد، سرکه و زنجبیل و سیر و پودر فلفل قرمز و پودر فلفل سیاه را اضافه کنید. این مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

ترب و هویج را به صورت خلالی خرد کنید و آن را به کاهو ها اضافه کنید. ادویه هایی را که با هم مخلوط کرده اید را به این مواد اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شوند. بعد از گذشت دو روز میتوانید ترشی را مورد لطف قرار دهید و استفاده کنید.

منبع: یلدا خانوم فخر

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.