طرز تهیه ترشی گردو سبز

 طرز تهیه ترشی گردو سبز با تمر هندی و رب انار

ترشی گردو سبز یکی از بهترین و خوشمزه ترین ترشی های ایرانی می باشد استفاده و خوردن این چاشنی در کنار انواع غذاهای اصیل ایرانی لذت خاصی به شما خواهد داد . با سایت آشپزی های پاتوق همراه شده و از این دستور پخت استفاده کنید .

مواد لازم برای تهیه ترشی

گردو سبزنیم کیلو
رب انار۲ قاشق غذا خوری
تمر هندی۲ قاشق غذا خوری
سیر رنده شده۶ حبه
سبزی معطر۲ الی ۳ قاشق
گلپریک قاشق چایخوری سر پر
سرکهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
برگه زرد آلو خیس خوردهیک فنجان

طرز تهیه ترشی گردو سبز

مرحله اول

برای تهیه ترشی گردو سبز پس از اینکه گردوها را شستید مشغول گرفتن تلخی پوست آنها شوید برای این کار با چاقو یک چاک بر روی پوست گردو ها ایجاد کرده قابلمه را روی اجاق گاز قرار دادن مقداری آب اضافه کنید پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد گروه ها را اضافه کنید بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آنها را درون آب سرد بریزید این کار را برای فعلا ۴ مرتبه انجام دهید تا تلخی پوست گردو گرفته شود .

مرحله دوم

پس از انجام این کار و در مرحله بعد حالا گردوها را درون آب سرد بریزید و اجازه دهید تا برای دو روز در آب بمانند و آب آن را هر سه ساعت یک بار عوض کنید می توانید آن ها را به صورت درسته و یا حلقه حلقه آماده کنید .

مرحله سوم

در مرحله بعد برگه زردآلو ها را سیستانیم آنها را آبکش کنید رب انار و تمر هندی را درون کاسه ریخته و به آن سرکه اضافه کنید سپس یک کاسه آماده کرده و گردو ها را همراه با سیر رنده شده و برگ زردآلو و سبزی اضافه کنید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد به این مواد نمک را همراه با گلپر و رب انار و تمر هندی رقیق شده درون است که اضافه نمایید تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس آنها را درون ظرف های شیشه ای ریخته و درب ظرف را به صورتی که هوا نکشد و محکم ببندید پس از گذشت دو الی سه روز شیشه ها را درون یخچال قرار دهید . اکنون ترشی خانگی شما آماده برای مصرف شده است .

مرحله پنجم

از نکات تهیه انواع ترشی خوزستان این است که میتوانی در سبزی های معطر مانند ترخون و مرزه و ریحان و نعنا و پونه استفاده نمایید . سبزی معطر خود را میتوانید به صورت خشک و یا تازه استفاده کنید . همیشه به یاد داشته باشید باید آب اضافی مواد را قبل از اینکه به ترشی اضافه کنید بگیرید و مواد شما خشک باشند در غیر این صورت ترشی کپک خواهد زد .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.