طرز تهیه مربای هویج زعفرانی

 طرز تهیه مربای هویج غلیظ طرز تهیه مربای هویج مجلسی طرز تهیه مربای هویج مغازه ای طرز تهیه مربای هویج با گردو طرز تهیه مربای هویج بدون آب زمان پخت مربای هویج طرز تهیه مربای هویج شفاف طرز تهیه مربای خانگی

طرز تهیه مربای هویج زعفرانی یکی از پرطرفدار ترین و پرمصرف ترین مربا های خانگی خوشمزه و لذیذ. این مربا را در تمامی فصول سال می توانید تهیه کنید چون هویج همیشه در دسترس شما خواهد بود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای هویج زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مربا
هویج ۱کیلو
شکر ۹۰۰تا۱کیلوگرم
گلاب  ۲قاشق غ
زعفران ۲قاشق دم کرده
هل چند دانه
آب سرد۲لیوان
ابلیمو ۱ق غ
وانیل یک چهارم ق چ

طرز تهیه مربای هویج زعفرانی

مرحله اول

هویج ها را آماده کنید و با یک فرچه سیمی ناخالصی و کثیفی های آن را پاک کنید سپس آنها را بشویید بعد از اینکه هویج ها خشک شدند آنها را رنده کنید و درون قابلمه بریزید سپس شکر را همراه با دو لیوان آب اضافه کنید.

مرحله دوم

قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا شکر حل شود و هویج ها آب بندازه. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه و زمانی که هویج ها کمی پخته شد، زعفران و گلاب را به آن اضافه کنید بعد از مخلوط کردن مواد، هل را هم اضافه کنید.

مرحله سوم

حرارت را در حالت ملایم رو به پایین قرار دهید و اجازه دهید تا مربا جوش های ریز بخوره. در پایان آبلیمو را اضافه کنید و صبر کنید تا مربا جا افتاده و غلیظ شود. مدت زمان لازم برای جا افتاده شدن مربا تقریباً دو ساعت می باشد.

نکات و فوت و فن مربای خانگی

اضافه کردن آبلیمو برای جلوگیری از شکرک زدن مربا میباشد. اگر مربا را با حرارت زیاد بپزید آب آن زود تبخیر می شود و همین امر باعث نپختن هویج میشود. اگر مربا را زود از روی حرارت بردارید بخاطر داشتن آب، مربا کپک خواهد زد.

منبع:ashpazii_khodemoni

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.