طرز تهیه مربای پوست پسته

طرز تهیه و فوت و فن مربای پوست پسته تازه و خشک توسط خانم اردستانی

مربای پوست پسته یک مربای خوش رنگ و بسیار خوشمزه می باشد که زمان تهیه آن در اواسط فصل تابستان می‌باشد . با مقداری سلیقه و استفاده از هنر خود میتوانید یک مربای خانگی عالی در فصل تابستان تهیه کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید . سایت تفریحی های پاتوق لحظات خوب و خوشی را برای شما آرزومند است .

مواد لازم برای تهیه مربا

پسته تازه۵۰۰ گرم
آب۲ پیمانه
شکر۳ پیمانه
عفران دمکرده۱ قاشق سوپخوری غلیظ دم کرده

طرز تهیه مربای پوست پسته

مرحله اول

اگر می‌خواهید یک مربای متفاوت را تجربه کنید به شما استفاده از مربای پوست پسته را پیشنهاد میکنیم ، برای تهیه آن پس از اینکه پسته تازه تهیه نمودید با چاقو بر روی آن ها شیار ایجاد نمایید و پسته را به صورتی جدا کنید که پوست آن صدمه نبیند .

مرحله دوم

در حرکت بعدی قابلمه را روی حرارت اجاق قرار داده و مقداری آب اضافه کنید و تا جوش آمدن آب صبر کنید ، حالا پوست ها را درون آب جوش بریزید و اجازه دهید تا برای دو دقیقه بجوشد سپس آنها را آبکشی کنید این کار را باید شما برای تهیه این مربای خانگی ۳ بار انجام دهید . این کار باعث گرفتن تلخی پوست پسته می شود . مراقب باشید پوست ها زیاد نجوشند چون باعث پاره شدن و له شدن آنها می شود .

مرحله سوم

حالا یک قابلمه لابدا را انتخاب کرده و آب را همراه با شکر درون آن بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید آب و شکر کاملاً حل شوند و شربت شما غلیظ شده و قوام بیاورد حالا نوبت اضافه کردن پوست پسته ها همراه با زعفران دم کرده می باشد پس از اضافه کردن این مواد اجازه دهید تا چند جوش بزند ‌.

مرحله چهارم

در این فاصله زمانی یک پیمانه پسته را آماده کرده و مغز آنها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و پوست روی آن را نیز جدا کنید حالا آنها را به مواد اضافه نمایید پس از انجام این مراحل اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا مربا در همان قابلمه و دمای محیط سرد شود . اکنون می توانید آن را درون شیشه های خشک و تمیز ریخته و در یخچال نگهداری نمایید . برای آشنایی با فوت و فن مربا این پست را چک کنید . مربای خوشمزه 🍯

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 7 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.