طرز تهیه لواشک زردآلو

دانلود طرز تهیه لواشک زردآلو طرز تهیه لواشک زردآلو نی نی سایت طرز تهیه لواشک با ترشاله طرز تهیه لواشک زردآلو خشک طرز تهیه لواشک زردآلو در فر طرز تهیه لواشک قیسی طرز تهیه لواشک زردآلو دونفره طرز تهیه لواشک سیب و زردآلو

لواشک زردآلو تازه خانگی ترش و ملس خوشمزه کاملا طبیعی و سالم. بدون استفاده از مواد نگهدارنده و شیمیایی. برای جلوگیری از تلخ شدن لواشک سعی کنید هسته های میوه را قبل از پخت جدا کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لواشک زردآلو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه لواشک
زردآلو بدون هسته۶۰۰گرم
آبیک لیوان
نمکنصف ق چ
سرکهیک ق چ
شکریک ق غ در صورت تمایل

طرز تهیه لواشک زردآلو

مرحله اول

زردآلوها را درون آبکش خالی کنید و پس از شستشو، هسته های میوه را جدا نمایید. تکه های میوه را درون قابلمه بریزید و مقداری به آن آب اضافه کنید و بر روی اجاق گاز قرار دهید تا کاملا پخته و له شوند.

مرحله دوم

نمک و سرکه را اضافه کنید و صبر کنید تا آماده شوند.حالا زردآلو های پخته شده را درون مخلوط کن بریزید، کمی از آن را مزه کنید اکنون میتوانید نمک و سرکه را کم و زیاد کنید تا به مزه دلخواه خود برسید.

مرحله سوم

برای خشک کردن سعی کنید از سینی روحی استفاده کنید. کف سینی را با نایلون بپوشانید توجه کنید نیازی به چرب کردن نایلون نیست اما میتوانید کف سینی را مقداری چرب کنید تا نایلون به آن نچسبد.

مرحله چهارم

سعی کنید ضخامت لواشک را نه خیلی زیاد نه خیلی کم بگیرید و مواد را به اندازه درون سینی خالی کنید. سینی را برای چند روز درون حیاط قرار دهید تا خشک شود. با کاتر در اندازه های دلخواه بریده و درون یخچال نگهداری کنید.

منبع:@nastaran.nasirian

آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.