طرز تهیه مربا خرمالو

طرز تهیه مربا خرمالو بصورت تصویری همراه با عسل در نی نی سایت

مربا خرمالو داری طعم گس می‌باشد اگر شما علاقه ای به این مزه ندارید می‌توانید از میوه های خیلی رسیده استفاده کنید ، در ضمن به این موضوع هم باید توجه کنید که کف روی مواد را بگیرید و مرتب آن را هم بزنید ، تا ته نگیرد .

مواد لازم برای تهیه مربا

خرمالو۳ عدد
شکر۲ پیمانه
پودر ژلاتین۱ قاشق سوپ‌خوری
آب۳ قاشق سوپ‌خوری
وانیل‏۱/۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه مربا خرمالو

مرحله ۱

برای تهیه مربا خرمالو خانگی خوشمزه و خوشرنگ پس از اینکه میوه ها را شستید پوست آنها را جدا نمایید اگر میوه های شما رسیده باشند این کار را به راحتی می‌توانید انجام دهید در غیر این صورت یک قابلمه آب جوش آماده کنید و میوه ها را برای ۳ دقیقه درون آب جوش قرار دهید و بلافاصله آنها را درون آب سرد قرار دهید ، با انجام این کار براحتی پوست خرمالو جدا خواهد شد .

مرحله ۲

در مرحله بعد می توانید میوه ها را با چاقو خورد کنید و آنها را درون دستگاه مخلوط کن ریخته و به صورت پوره در آورید میوه های له شده را درون قابلمه ریخته و برای ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید . در این فاصله زمانی که در اختیار داری درون یک کاسه فلزی ۳ قاشق سوپخوری آب ریخته و آن را روی حرارت غیر مستقیم مثلاً بخار کتری در حال جوش قرار دهید سپس یک قاشق سوپخوری پودر ژلاتین به آن اضافه کنید .

مرحله ۳

اکنون پودر ژلاتین را مرتب هم بزنید تا کاملاً درون آب حل شود آن هم با حرارت غیر مستقیم . اکنون می توانید ژلاتین مایع را به مربای خوشمزه اضافه کنید سپس نوبت به اضافه کردن وانیل و شکر می‌رسد مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید تا کاملا یکدست شوند .

مرحله ۴

اجازه دهید تا این مربای پاییزی برای مدت زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بر روی حرارت پایین اجاق گاز کاملا پخته و جا افتاده شود و به غلظت مناسب برسد در این فاصله زمانی در چند نوبت مواد را هم بزنید،پس از اینکه اجاق گاز را خاموش کردید اجازه دهید تا در همان شرایط سرد شود تقریباً ۳ ساعت درون قابلمه بماند سپس آن را درون شیشه ریخته و در یخچال نگهداری نمایید .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.