طرز تهیه ترشی هفته بیجار تبریزی

طرز تهیه ترشی هفت بیجار تبریزی
آموزش ترشی هفت بیجار تبریز
طرز تهیه ترشی هفت بیجار تبریز
طرز تهیه ترشی هفته بیجار تبریزی
طرز تهیه ی ترشی هفته بیجار تبریزی

ترشی هفت بیجار تبریز یکی از ترشی های خوشمزه و محلی می باشد که طرفداران زیادی دارد. سبزی ترشی هفته بیجار تبریز یکی از سبزی هایی که در این ترشی استفاده می‌کنند سبزی محلی به نام کروز میباشد که به خاطر طعم و بوی آن تبریزی ها درون انواع ترشی و خیارشور از این سبزی بهره میبرند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی هفته بیجار تبریزی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
گل کلمیک عدد بزرگ
کرفسیک بوته
لوبیا سبزو هویج و خیارهر کدام نیم کیلو
سیریک بوته
فلفل قلمی تندچند دانه
سیب۲ عدد
کروز۱ بوته
سرکه۱ شیشه
نمک۴،۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی هفته بیجار تبریز

مرحله اول

برای شروع به سراغ کرفس رفته و برگ های آن را جدا کنید، سبزی کروز را هم پاک کرده و همراه با برگهای کرفس درون قابلمه بریزید، اکنون باید نیم لیتر آب داخل قابلمه اضافه کنید و سپس یک قاشق غذاخوری نمک بریزید.

مرحله دوم

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا با در باز سبزی ها بپزند و عطر و طعم سبزی به آب پس داده شود، اضافه کردن نمک در اولین مرحله برای این است که سبزی به آب رنگ پس ندهد.

مرحله سوم

زمانی که سبزی ها کاملا پخت آن را درون آبکش ریخته و آب را از سبزی جدا می کنیم سبزی را دور ریخته و آن را کنار قرار میدهیم تا خنک شود. بعد از خنک شدن آب سبزی آن را با سرکه مخلوط کنید.

مرحله چهارم

ساقه های کرفس را خرد کنید، اگر میخواهید ترشی خیلی زود آماده شود می توانید ساقه های کرفس را به صورت نیم پز آماده کنید سپس به ترشی اضافه نمایید. لوبیا سبز را هم خرد کنید و بصورت نیم پز آماده نمایید.

مرحله پنجم

مواد را هنگامی که میخواهید نیم پز کنید درب قابلمه را نگذارید تا رنگ طبیعی مواد در هنگام پخت حفظ شود. هویج را هم بصورت ساده یا طرح دار برش بزنید. گل کلم را هم خرد کنید، گل ها درشت خرد شوند.

مرحله ششم

سیب را خرد کرده و پوست آن را بگیرید، سیر را هم به صورت ورقه ای آماده کنید. مواد را با هم مخلوط کرده سپس خیارها را هم به صورت درسته اضافه کنید. درون ظرف های مناسب ریخته و سپس با سرکه آن را پر کنید، صبر کنید تا ترشی هفته بیجار تبریز جا افتاده شود.

منبع: ترشی_کلم

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.