طرز تهیه عدس پلو بدون گوشت

 طرز تهیه عدس پلو ساده مرحله به مرحله -عدس پلو ساده دونفره -عدس پلو با کشمش بدون گوشت -طرز تهیه عدس پلو با گوشت -عدس پلو با هویج بدون گوشت- طرز تهیه عدس پلو ساده برای 4 نفر- طرز تهیه عدس پلو ساده با سویا

عدس پلو بدون گوشت و مرغ یک غذای بسیار مقوی با طعم عالی و بسیار خوشمزه ایرانی. این غذای بدون گوشت به علت داشتن عدس بسیار مقوی می باشد و یک گزینه بسیار خوب برای افرادی که علاقه مند به گیاهخواری می باشند. یکی از نکات پخت برنج این است که قبل از آبکش کردن و زمانی که در حال جوشیدن است به آن زردچوبه اضافه کنید تا خوشرنگ شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عدس پلو بدون گوشت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنجدو پیمانه
عدسدو پیمانه
پیاز بزرگدو عدد
کرهپنجاه گرم
عصاره زعفراندو قاشق غذاخوری
نمکیک قاشق چای‌خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای‌خوری
زردچوبهیک قاشق چای‌خوری
پودر گشنیزنصف قاشق چای‌خوری
پود هلنصف قاشق چای‌خوری
پودر گل محمدینصف قاشق چای‌خوری
زیرهنصف قاشق چای‌خوری
پودر دارچیندو قاشق چای‌خوری
کشمشنصف پیمانه
زرشکنصف پیمانه
خرماده عدد

طرز تهیه عدس پلو بدون گوشت

مرحله اول

یک خوراک بسیار خوشمزه همراه با مخلفات فراوان و مجلسی، عدس را همراه با مقدار مناسبی آب درون قابلمه بریزید و بر روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید تا مقدار آب در حدی باشد که عدس به صورت نیم پز آماده شود.

مرحله دوم

آب باید در اندازه یک سانتیمتر روی عدس ها را بپوشاند. اجازه دهید تا آب کاملاً تبخیر شود اگر احساس کردید عدس هنوز نیم پز نشده است مقداری آب جوش اضافه کنید و صبر کنید تا عدسها نیم پز شوند.

مرحله سوم

در این فاصله زمانی که در اختیار دارید پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و درون ماهیتابه بریزید، پیاز ها را تفت دهید، پس از اینکه آب پیاز ها کشیده شد مقداری روغن یا کره به آن اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

مرحله چهارم

حالا به پیاز داغ نمک و فلفل و زردچوبه و زعفران را اضافه کنید مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا زمانی که خامی ادویه ها گرفته شود. حالا به سراغ برنج رفته و آن را به صورت آبکش آماده کنید.

مرحله پنجم

اکنون برنج آبکش شده را با پیاز داغ و عدس هایی که به صورت نیم غ آماده کرده بودید مخلوط کنید سپس به برنج پودر تخم گشنیز و پودر گل و زیره و دارچین را اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید.

مرحله ششم

قابلمه خود را آماده کنید و ته دیگ مورد نظر خود را کف قابلمه قرار دهید، پس از آماده شدن برنج را اضافه کرده و با استفاده از دم کنی درب قابلمه را ببندید و برنج را دم بگذارید تا آماده برای مصرف شود.

مرحله هفتم

در لحظات پایانی پخت برنج در یک ظرف جداگانه کشمش را همراه با خرما و زرشک درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن یا کره آنها را تفت دهید پس از آماده شدن در کنار عدس پلو ظرف خود را دور چین نمایید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.