طرز تهیه مینی پیتزا خانگی

مرحله اول

کاسه را آماده کنید و شیر را همراه با آب و روغن مایع درون کاسه بریزید حالا شکر و خمیر مایه را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا آرد را هم به صورت کنترل شده و آهسته آهسته به مایع اضافه کنید.

مرحله دوم

مواد را ورز دهید تا یک خمیر یکدست و لطیف به دست آید. روی ظرف خمیر را با سلفون بپوشانید و یک دستمال تمیز هم روی ظرف قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا خمیر عمل بیاید.

مرحله سوم

در این فاصله زمانی که مواد روی پیتزا را خرد کنید. خمیر که به عمل آمد آن را روی میز کار قرار دهید و به دوقسمت مساوی تقسیم نمایید. خمیر را با وردنه پهن کنید به صورتی که زیاد کلفت نباشد.

مرحله چهارم

با یک لیوان خمیر را قالب بزنید خمیر باقیمانده را دوباره چند کنید و روی آن را بپوشانید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر قالب زده را بر روی سینی قرار دهید. خمیری را که جمع کرده بودید دوباره پهن کنید.

مرحله پنجم

با لیوان دوباره خمیر را قالب بزنید. با این مقدار مواد شما می توانید دو عدد سینی فر را پر کنید.  مواد سس را درون قابلمه ریخته و برای ۵ دقیقه با حرارت متوسط رو به بالا به جوش آید تا غلیظ شود.

مرحله ششم

صبر کنید تا سس خنک شود، سپس با آن خمیر ها را رومال کنید حالا پنیر چدار را اضافه کرده و بعد از آن موادی را که خورد کرده بودید  روی پنیر بپاشید. فر گاز را هم باید از قبل پیش گرم کنید.

خواص پنیر چدار

این پنیر خوشمزه بریتانیایی دارای خواص بیشماری می‌باشد. برای افزایش تراکم استخوان و همچنین جلوگیری از پوکی استخوان و کم خونی می‌توانید استفاده از این پنیر را در برنامه غذایی خود جای دهید.

مرحله هفتم

سینی را برای مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید. بعد از اینکه روی مواد کمی برشته و سرخ شد پیتزا لقمه های شما آماده برای مصرف میباشد.

منبع : @faast_foods

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.