طرز تهیه کنتاکی با ران مرغ

 عکس کنتاکی مرغ -طرز تهیه مرغ کنتاکی در فر -طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی -طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر kfc -طرز تهیه مرغ کنتاکی پولکی -طرز تهیه مرغ کنتاکی پفکی -فیلم طرز تهیه مرغ کنتاکی -طرز تهیه مرغ کنتاکی ساده

کنتاکی با ران مرغ یکی از غذاهای فرنگی و بسیار پرطرفدار که میتوانید با ران و فیله مرغ بصورت خانگی و بسیار خوشمزه و مجلسی تهیه کنید. این غذا را بدون استفاده از فر و درون قابلمه یا ماهیتابه میتوان آماده کرد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کنتاکی با ران مرغ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پیاز۲ عدد
سیر۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۱ پیمانه
چوب دارچین۱ عدد
ران مرغ۶ تکه
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه اندازه کافی
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
پودر سوخاری یا پودر کنتاکی۱ پیمانه

طرز تهیه کنتاکی با ران مرغ

مرحله اول

برای تهیه این غذای خوشمزه و پرطرفدار پس از اینکه ران های مرغ را شستید، قابلمه را آماده کرده و چیزی در حدود ۴ لیوان آب به آن اضافه کنید، بر روی حرارت متوسط اجاق‌گاز قرار دهید و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

حالا نوبت به اضافه کردن مرغ ها می‌رسد، در این زمان آب از جوشیدن می ایستد صبر کنید تا دوباره آب شروع به جوشیدن کند، حالا کف های بوجود آمده بر روی آب را به خوبی قاشق کامل بگیرید.

مرحله سوم

۱ عدد پیاز را پوست گرفته سپس آن را ۴ قاچ کنید و درون قابلمه قرار دهید، یک عدد سیر را پوست گرفته و همراه با چوب دارچین درون قابلمه قرار دهید، برای ۲۰ دقیقه اجازه بدهید تا با حرارت ملایم مرغ نیم پز شود.

مرحله چهارم

اجاق گاز را خاموش کرده رانهای مرغ را درون آبکش قرار دهید و صبر کنید تا خنک شوند. یک حبه سیر را رنده کنید و درون کاسه بریزید سپس یک عدد پیاز را رنده کرده و با سیر مخلوط کنید.

مرحله پنجم

پس از اینکه ران های مرغ خنک شد آن را با سیر و پیاز رنده شده مخلوط کنید سپس زعفران دم کرده را همراه با آبلیمو اضافه نمایید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا تمام قسمتهای مرغ به این مواد آغشته شوند.

مرحله ششم

روی ظرف خود را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا مرغ ها مزه دار شوند. در این فاصله زمانی کاسه های پودر کنتاکی یا پودر سوخاری و آرد سفید را جداگانه آماده کنید.

مرحله هفتم

درون کاسه ای دیگر تخم مرغ ها را شکسته و با زعفران مخلوط کنید آنها را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. قلموی مخصوص آشپزی را به روغن زیتون آغشته کرده و با آن ران های مرغ را چرب کنید.

مرحله هشتم

یک ماهی تابه لبه دار انتخاب کنید و روغن را به آن اضافه نمایید، مقدار روغن باید در حدی باشد که ران های مرغ در آن شناور باشند. ماهی تابه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا روغن حسابی داغ شود.

مرحله نهم

حالا ران های مرغ را درون آرد سفید بغلتانید تا تمام قسمتهای آن به آرد آغشته شود سپس آن را درون ظرف تخم مرغ بغلتانید و در آخر درون کاسه پودر کنتاکی یا پودر سوخاری قرار دهید تا تمام قسمتهای آن به پودر آغشته شود.

مرحله دهم

تکه های مرغ را درون یک بشقاب قرار دهید تا مواد سوخاری حسابی به خورد بافت مرغ برود تقریباً برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه باید به آنها استراحت دهید. اکنون تکه های مرغ شما آماده برای سرخ کردن می باشد.

مرحله یازدهم

توجه داشته باشید روغن شما باید کاملاً داغ باشد تکه های مرغ را به آرامی درون روغن قرار دهید و مشغول سرخ‌کردن آنها شوید. بعد از گذشت پنج دقیقه مرغ ها را بچرخانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید.

مرحله دوازدهم

پس از اینکه تکه های مرغ را به خوبی سرخ کردید یک دستمال تمیز و مناسب که بتواند روغن اضافی تکه های مرغ را به خود جذب کند پهن کرده و ران های مرغ را بر روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 11 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.