طرز تهیه کاچی با آرد سفید

طرز تهیه کاچی با آرد سفید

طرز تهیه کاچی با آرد سفید ، یک میان وعده بسیار مقوی و خوشمزه که با انواع آرد می‌توانید تهیه کنید. افرادی که دارای طبع گرم می‌باشند بهتر است در خوردن کاچی زیاده روی نکنند برای جلوگیری از جوش زدن. این دسر خونساز می‌باشد.

مواد لازم
آرد۶ قاشق غذا خوری
آب سرد۲ لیوان
شکرنصف لیوان
زعفران دم کرده غلیظ۴ قاشق غذا خوری
گلابیک سوم لیوان
کره۶۰ گرم
پودر هلنصف قاشق چای خوری
وانیلیک قاشق چای خوری

طرز تهیه کاچی با آرد سفید

مرحله اول

برای تهیه این دسر عالی آرد الک شده را همراه با کره درون قابلمه بریزید. سپس آب سرد را با زعفران و شکر و پودر هل و گلاب و وانیل مخلوط کنید مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. اکنون می‌توانید قابلمه آرد را روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم

حرارت را در حالت متوسط رو به پایین قرار دهید و صبر کنید تا کره ذوب شود حالا آرد را برای ۱۰ دقیقه تفت دهیغم تا بوی خامی آن گرفته شود، زمانی که عطر و بوی آرد بلند شد و رنگ آن به حالت طلایی درآمد حرارت را کم کنید.

مرحله سوم

حالا شهدی را که آماده کرده بودید آرام آرام به آرد سرخ شده اضافه کنید و مدام آن را هم بزنید. زمانی که شربت تمام شد حرارت را به حالت اولی برگردانید و مدام مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم

هم زدن مواد را تا زمانی که قوام بیاید و به غلظت مناسب برسد ادامه دهید. در این لحظه اجاق را خاموش کنید و درب قابلمه را با دمکنی برای ۱۰ دقیقه ببندید تا دم بکشد. اکنون آماده برای مصرف می‌باشد.

منبع :

fateme_parsa

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 مرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.