طرز تهیه فسنجون بدون گردو

فسنجون بدون گردو نی نی سایت طرز تهیه فسنجون بدون گردو با کدو حلوایی طرز تهیه فسنجون با مرغ نی نی سایت فسنجون به صرفه طرز تهیه فسنجون با گوشت و آلو طرز تهیه فسنجون با گوشت طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی و سیب درختی طرز تهیه فسنجون با گوشت نی نی سایت

طرز تهیه فسنجون بدون گردو و مقرون به صرفه با بادام زمینی. این خورشت مجلسی و خوشمزه را با گوشت و مرغ هم می‌توانید بپزید. برای قوام دادن به خورشت در زمستان پوره کدو حلوایی و در تابستان پوره هویج اضافه کنید با این ترفند نبود گردو را جبران خواهید کرد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فسنجون بدون گردو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم فسنجون برای شش نفر
گوشت چرخ کردهنیم کیلو
پیاز رنده شدهیک عدد
نمک، فلفل قرمزبه میزان لازم
فلفل سیاه، زرچوبهبه میزان لازم
پودر نان یاپودر سوخارییک قاشق غذاخوری سر پر
بادام زمینی بدون پوستدو پیمانه
رب انار یا رب الوچهیک تا یک و نیم پیمانه
شکربه میزان لازم

طرز تهیه فسنجون بدون گردو

مرحله اول

ابتدا پیاز را رنده کنید و آن را بگیرید، گوشت را آماده کرده و با پیاز مخلوط کنید. چاشنی های مورد نظر خود را به گوشت اضافه کنید و آن را با دست ورز دهید تا یکدست شود. اکنون نوبت اضافه کردن پودر نان می باشد.

مرحله دوم

اضافه کردن پودر نان برای این است که در هنگام پخت قلقلی های گوشت شما کوچک نشود. گوشت‌ها را درون ماهیتابه ریخته و سرخ میکنیم تا زمانی که آب آن گرفته شود. دو سوم بادام زمینی را آسیاب کنید.

مرحله سوم

یک سوم بادام زمینی ها را هم درشت خرد کنید تا در هنگام سرو غذا زیر دندان احساس شود. بادام زمینی را درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید برای ۲ الی ۳ دقیقه. حالا باید رب انار را با آب پیاز مخلوط نمایید.

مرحله چهارم

برای ملس شدن مزه رب انار کمی شکر به آن اضافه کنید. مایه را بر روی مواد بریزید. اکنون نوبت اضافه کردن آب سرد می‌باشد. مقدار آب در حدی باشد که روی قلقلی ها را بگیرد. صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند.

مرحله پنجم

پس از اینکه قول خورد درب ماهیتابه را ببندید. صبر کنید تا با حرارت کم برای یک ساعت بپزد. یک لیوان یخ آماده کنید بعد از گذشت یک ساعت یخ را اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا خورشت روغن بیندازد.

منبع : سیما خانم

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.