طرز تهیه ماش پلو

طرز تهیه ماش پلو با گوشت تکه ای طرز تهیه ماش پلو با شوید

طرز تهیه ماش پلو اصفهانی روش راحت و ساده برای پخت ماش پلو اصفهانی خوشمزه و مجلسی با مواد بسیار ساده که بیشتر آن در منازل یافت می شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماش پلو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مـاشدو لیوان
سینہ مرغنصف
پـیازیڪ عدد بزرگ
بـرنجسہ پـیمانہ
روغـنبہ میزان لازم
دارچیننصف ق.چ
پاپریڪایڪ ق.چ سرپر
ڪرهپنجاه گرم
نمڪ و فلفل و زردچوبہبہ میزان لازم

ماش پلو با شوید و مرغ

مرحله ۱

قبل از شروع آشپزی از چند ساعت قبل برنج را شسته و همراه با یک قاشق غذاخوری نمک آن را به پیشانی سپس یک عدد پیاز را خرد کنید و کمی تفت دهید پس از اینکه پیاز ها سبک شد و مرغ را به آن اضافه نمایید.

مرحله ۲

کمی که رنگ مرغ تغییر کرد نمک و زردچوبه را به آن اضافه کنید مواد را هم بزنید سپس چند لیوان آب به مرغ اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم به خوبی پخته شود برای پخت این غذا می توانید از ران مرغ هم استفاده نمایید.

مرحله ۳

در مرحله بعد ماش را همراه با دو لیوان آب درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا به صورت نیم پز آماده شود، پس از پخت مرغ یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و با مقدار کمی روغن درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید.

مرحله ۴

مقدار کمی زردچوبه به پیاز اضافه کرده و آنها را تفت دهید تا طلایی رنگ شوند مرغ پخته شده را به صورت ریش ریش در آورده و به پیاز داغ اضافه کنید و برای ۵ دقیقه تفت دهید، در همین حال ادویه های مخصوص را هم به آن اضافه کنید.

مرحله ۵

یک قابلمه بزرگ را انتخاب کرده و درون آن آب بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد دو قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید سپس برنج خیس خورده را درون قابلمه بریزید.

مرحله ۶

برنج را بصورت آبکش آماده کنید، توجه داشته باشید برنج را به صورت دانه شمارتر آماده باید نمایید. حالا درون قابلمه چند قاشق غذاخوری روغن ریخته و ته دیگ دلخواه خود را آماده کنید سپس بر روی آن برنج بریزید.

مرحله ۷

روی برنج را با ماش و مواد گوشتی پر کنید این کار را به صورت چند لایه انجام دهید در پایان بر روی قابلمه دمکنی قرار دهید، روی گاز شعله پخش کن قرار داده حرارت را کم کنید تا بخار برنج خارج شود.

مرحله ۸

اکنون زمان آن رسیده که کره ذوب شده را همراه با زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید. اجازه دهید تا برای مدت زمان ۴۵ دقیقه با حرارت کم برنج دم بکشد و ماش کاملا پخته شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.