طرز تهیه مرغ ماستی

طرز تهیه مرغ ماستی

طرز تهیه مرغ ماستی مناسب برای مهمونی با این روش شما می‌توانید بوی مرغ را کاملاً از بین ببرید و یک غذای ترد و بسیار خوشمزه داشته باشید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ ماستی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
ران مرغ پاک شده۷-۸ عدد
ماستیک پیمانه
پیازدو عدد متوسط
پودر موسیر۱ ق چ
زردچوبه۱ ق غ
نمک ، فلفل سیاهدلخواه
زعفران دم کردهدلخواه

طرز تهیه مرغ ماستی

مرحله اول

برای تهیه این غذای عالی و لذیذ اولین کاری که می‌کنیم خرد کردن پیاز در ابعاد درشت می‌باشد. پیازهای خرد شده را درون قابلمه ریخته و با مقدار کمی روغن برای یک دقیقه تفت دهیم.

مرحله دوم

حالا تکه‌های مرغ را روی پیاز سرخ شده قرار دهید بعد از گذشت چند دقیقه که آب پیاز کشیده شد پیاز و مرغ را مخلوط کرده و تفت می‌دهیم. شما باید تقریباً برای ۱۵ دقیقه مرغ را تفت دهید.

مرحله سوم

تقریباً ۱۵ دقیقه تفت دادن برای از بین بردن بوی مرغ کافی می‌باشد. حالا نوبت به اضافه کردن زردچوبه و فلفل و نمک می‌رسد. برای مدت کوتاهی مواد را تفت دهید تا عطر ادویه آزاد شود.

مرحله چهارم

حالا موقع آن است که ماست را اضافه کنیم. پودر موسیر فراموش نشود. نیازی به اضافه کردن آب نیست، ترجیحاً غذا را سعی کنید درون زودپز بپزید. درب قابلمه را ببندید. شعله را هم در حالت متوسط قرار دهید.

مرحله پنجم

چون مرغ قبلاً سرخ شده در این مرحله زمان پخت آن کمی کمتر از مواقع عادی می‌باشد مراقب باشید زیاد نپزد. درب قابلمه کامل بسته باشد تا در هنگام پخت آب کم نشود. در پنج دقیقه پایانی زعفران را اضافه کنید.

منبع : ashpaze_iranii

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 12 تیر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.