طرز تهیه سالاد عدس رژیمی

طرز تهیه سالاد عدس رژیمی

طرز تهیه سالاد عدس رژیمی، یک غذای بسیار سبک برای افرادی که دنبال رژیم های سالم و مقوی می باشند این سالاد سرشار از پروتئین فیبر و مواد مغذی می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد عدس رژیمی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد رژیمی
عدس خشکیک و یک چهارم فنجان
تخم مرغ بزرگ۶ عدد
روغن زیتون کاملا خالص۳ قاشق غذا خوری
سرکه انگور قرمز۳ قاشق غذا خوری
سس خردل۲ قاشق چای خوری
سیر خرد شده۲ قاشق چای خوری
نمکسه چهارم قاشق چای خوری
فلفل سیاهسه هشتم قاشق چای خوری
فلفل دلمه ای قرمز، مکعبی شدهیک و یک چهارم فنجان
پیازچه خرد شدهیک دوم فنجان
قطعات کرفسیک دوم فنجان
شاهی۸ فنجان

طرز تهیه سالاد عدس رژیمی

مرحله اول

عدس ها را درون قابلمه بریزید و بعد از آن آب را اضافه نمایید، تقریباً به اندازه ۷ سانت باید آب بالا بیاید. با حرارت بالا صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

حالا حرارت کم شده و برای ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا عدس بجوشد. درون ظرف جداگانه‌ای تخم مرغ ها را به صورت آب پز آماده کنید. بعد از اینکه خنک شدن پوست آنها را جدا کنید.

مرحله سوم

درون یک کاسه روغن زیتون را با سرکه و خردل و سیر و نمک و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه مخلوط کنید بعد از اینکه مواد یکدست شد دو قاشق از آن را جدا کنید.

مرحله چهارم

حالا این سس را با عدس و فلفل دلمه ای و پیاز و کرفس مخلوط کنید و به آرامی هم بزنید. آن دو قاشق که جدا کرده بودی با شاهی ها مخلوط کنید.

مرحله پنجم

سالاد تقریباً آماده شده است، برای سرو غذا در هر بشقاب ترکیب عدس را در کنار ترکیب شاهی و تخم مرغ های آب پز شده قرار دهید و در پایان کمی فلفل سیاه روی بشقاب بپاشید و نوش جان نمایید.

منبع: آشپزی.paniz

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.