طرز تهیه میگو در ماهیتابه

طرز تهیه میگو در ماهیتابه

طرز تهیه میگو در ماهیتابه رژیمی و ماهیتابه معمولی با روغن زیاد. بهترین چاشنی برای میگو سس سیر و سس سالسا می‌باشد. برای کم کردن بوی میگو قبل از تفت دادن آن را درون آب نمک قرار دهید. بهترین روغن برای تفت دادن میگو روغن کنجد و روغن زیتون است. هنگام سرو اگر از آبلیمو یا آب نارنج استفاده کنید مزه بهتری را تجربه خواهید کرد.

مرحله اول

برای شروع به سراغ میگوها رفته و بعد از خارج کردن رگ کمر آنها میگوها را آبکشی کرده و بشورید. مقداری آب نمک تهیه کنید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه میگوها را درون آب نمک قرار دهید ‌

مرحله دوم

مقداری آب درون قابلمه بریزید و میگوها را بعد از اینکه از آب نمک خارج کردید برای ۴ دقیقه درون قابلمه بگذارید تا به صورت آب پز آماده شوند. بعد از گذشت ۴ دقیقه میگوها را درون آبکش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله سوم

کمی نمک و فلفل به میگوها اضافه کنید و آنها را درون یک ماهیتابه نچسب بریزید، مقداری روغن زیتون یا روغن کنجد به ماهیتابه اضافه کنید کمی هم جعفری خرد شده بر روی میگوها بریزید. میگوها را تا زمانی که طلایی رنگ شوند تفت دهید.

روش دوم پخت میگو ترد در ماهیتابه

مرحله اول

۲ قاشق غذاخوری آرد گندم را با نصف قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط کنید به این مخلوط کمی نمک و مقداری پودر گشنیز بوداده هم اضافه کنید، نسبت به ذائقه خود کمی هم فلفل قرمز اضافه نمایید.

مرحله دوم

ادویه‌ها را مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس تکه‌های میگو را درون ادویه‌ها بغلتانید، بصورتی که تمام قسمت‌های میگو به ادویا آغشته شود. بعد از اینکه میگوها را از درون ادویه خارج کردید آنها را به خوبی بتکانید.

مرحله سوم

باید دقت داشته باشید در این مرحله آرد اضافی را به خوبی از میگوها جدا کنید، مقداری روغن درون ماهیتابه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا روغن داغ شود. میگوها را درون تابه ریخته و هر طرف آن را برای یک الی دو دقیقه سرخ کنید.

مرحله چهارم

مدت زمان سرخ کردن میگوها بستگی به سایز میگو دارد اگر درشت باشد زمان بیشتری را باید صرف سرخ کردن آن کنید. نکته : زمان سرخ کردن میگو کوتاه می‌باشد چون گوشت میگو اگر زیاد حرارت ببیند سفت خواهد شد، حتما این کار را با حرارت زیاد انجام دهید.

منبع :

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.