طرز تهیه دمنوش زعفران برای پریود شدن

طرز تهیه چای زعفران برای پریود شدن
نحوه دم کردن زعفران برای پریود شدن
طرز تهیه دم کرده زعفران برای پریود شدن
دم کردن زعفران برای پریود شدن
زعفران را چگونه دم کنیم برای پریود شدن
طرز تهیه دمنوش زعفران برای پریودی
طرز تهیه شربت زعفران برای پریود شدن

مواد لازم برای تهیه دمنوش

زعفرانبه میزان لازم
آببه میزان لازم
عسلبه میزان لازم
دارچین و زنجبیلبه میزان لازم

طرز تهیه زعفران برای پریود شدن

مرحله اول

طرز تهیه دمنوش زعفران برای پریود شدن و درمان نامنظمی و عقب افتادن سیکل قاعدگی ، بنا به گفته خانم Dr.f.asgari دلایلی که باعث عقب افتادن این سیکل می‌شوند عبارتند از استرس و اختلالات هورمونی و تغییرات آب و هوایی و مصرف بعضی داروهای خاص مثل مصرف قرص‌های ضد بارداری ، قرص لوکسین یا متیمازول .

مرحله دوم

اول به این نکته توجه شود که قبل از شروع استفاده از زعفران با دادن یک آزمایش از ناباروری و باردار نبودن خود اطمینان حاصل کنید زیرا اگر آن را در صورت بارداری استفاده کنید و در ماهای اول بارداری باشید خطر سقط جنین افزایش پیدا میکند ‌‌. که می‌توان با دادن یک آزمایش ساده  BHCG مطمئن شد که تیتر بارداری صفر است .

مرحله سوم

حال که از عدم بارداری خود اطمینان حاصل کردید می توانید با خیالی آسوده این دمنوش را تهیه کرده و از آن برای درمان اختلال قاعدگی خود استفاده نمایید . یکی از روش های ساده برای تهیه دمنوش زعفران دم کردن این گیاه می باشد.

نحوه دم کردن زعفران برای پریود شدن چند پر زعفران را درون هاون ریخته و پس از کوبیدن آن درون آب جوش حل کنید برای مدت زمان ۱۰ دقیقه روی سماور قرار داده و برای بهتر شدن مزه یک قاشق غذاخوری عسل به دمنوش اضافه کنید .

مرحله چهارم

چگونه زعفران دم کنیم برای پریود شدن اگر دارای طبعی سرد هستید می توانید به معجون زعفران خود زنجبیل و یا دارچین اضافه کرده و همراه با کمی نبات یا عسل آن را میل کنید ولی چون خود زعفران طبع گرم دارد به تنهایی می‌تواند برای درمان مشکل شما چاره ساز باشد .

مرحله پنجم

اگر سیکل  شما ۲۸ روزه است می‌توانید در روز ۲۹ یا ۳۰ قبل قاعدگی این شربت زعفران را آماده کرده و آن را میل نمایید و تا دو الی سه روز بعد از قاعدگی این دمنوش را مصرف کنید تا خون قاعدگی کاملاً تخلیه شده و چیزی از آن نماند که باعث گرفتگی عضلات شکم و درد شکم می شود .

مرحله ششم

نکته : مصرف زیاد این دمنوش باعث افتادن فشار خون میشود به همین خاطر توصیه می گردد که در مصرف آن زیاده روی صورت نگیرد و در روز دوبار می‌توانید از این دمنوش استفاده نمایید .

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.