خواص توت فرنگی

خواص توت فرنگی تازه و خشک برای درمان انواع بیماری های پوستی و دیابت

توت فرنگی ارگانیک یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین میوه های فصل بهار می باشد که هم خوشتم و هم خوش بو می باشد . این میوه بهاری شب سرشار از مواد مغذی و ضروری برای بدن می باشد که مصرف آن مزایای بسیار زیادی برای سلامتی افراد دارد .

خواص و مضرات توت فرنگی

ویتامین توت فرنگی

خواص توت فرنگی : سدیم و کلسترول توت فرنگی بسیار پایین می باشد و اسیدهای چرب آن بسیار کم است این میوه دارای ویتامین های بسیار زیادی می باشد . از جمله ب ۱ و ب ۲ و ب ۳ و ب ۶ همچنین ویتامین کا ویتامین آ و ویتامین ای . شما می توانید این میوه را به صورت خام یا مربا و کیک و آبمیوه و بستنی مصرف کنید .

خواص توت فرنگی برای لاغری

یکی از خواص مهم توت فرنگی تاثیر آن برای کاهش وزن می باشد . کالری آن بسیار پایین است چیزی حدود ۵۳ کالری دارد اما دارای فیبر زیادی می باشد ، همین امر باعث می‌شود شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد اگر شما قبل از مصرف غذا توت فرنگی مصرف کنید باعث کم اشتهایی شما خواهد شد . همچنین ویتامین c موجود در آن باعث می‌شود که بدن کالری بیشتری بسوزاند .

توت فرنگی برای قلب

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه و پتاسیم بالای آن باعث کاهش لخته های خون خطرناک در مغز می‌شود که همین امر باعث جلوگیری از سکته های مغزی خواهد شد با خوردن میوه ها از بیماری‌های قلبی و دیابت و سرطان جلوگیری نمایید .

توت فرنگی در بارداری

یکی دیگر از خواص شگفت انگیز این میوه وجود اسید فولیک در آن می باشد این میوه از نقایص مادرزادی نوزاد در زنان باردار جلوگیری می‌نماید و میزان اسپرم مردان را افزایش میدهد . همچنین مصرف آن باعث افزایش میل جنسی میشود .

خواص توت فرنگی چربی خون

رنگ این میوه به خاطر وجود ترکیباتی به اسم آنتوسیانین می‌باشد . مصرف آن برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید می باشد و برای کاهش چربی و کلسترول خون مصرف آن را توصیه می کنیم . منبع بسیار خوب منگنز و پتاسیم و فولات و فیبر می باشد و برای رژیم های لاغری بسیار مناسب است .

یک میوه خون ساز می باشد و خاصیت ضد عفونی کنندگی بالایی دارد و باعث پاک شدن مواد مضری مانند اوره و اسید اوریک و چربی از خون می‌شود . مصرف آن برای درمان نقرس مفید است به خاطر وجود ویتامین آ یک تقویتی کننده چشم می باشد .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.