طرز تهیه شربت نذری

طرز تهیه شربت ساده با شکر طرز تهیه شهد شربت طرز تهیه شربت ابلیمو و خاکشیر طرز تهیه شربت زعفران برای ۱۰۰ نفر طرز تهیه شربت آبلیمو برای 4 نفر طرز تهیه مایه شربت طرز تهیه شربت خاکشیر فیلم طرز تهیه شربت زعفران

طرز تهیه شربت نذری مناسب برای نذری محرم، با دستور پخت بسیار ساده و ذکر تمام نکات و فوت و فن های تهیه شربت. برای تهیه دو لیتر شربت غلیظ مقدار مواد را هشت برابر کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت نذری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مقدار مواد لازم برای شربت زعفران
شکریه لیوان
آبیه لیوان
گلابیک چهارم لیوان
آبلیمویه قاشق غذاخوری
هل و زعفرونبه میزان لازم

طرز تهیه شربت نذری

مرحله اول

برای تهیه این نوشیدنی گوارا و سالم ابتدا قابلمه ای مناسب انتخاب کنید، آب را درون قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا شروع به جوشیدن کند، سپس شکر را اضافه کنید اینجا بهتر است از هم زدن شکر خودداری کنید.

مرحله دوم

صبر کنید تا شکر خودش درون آب حل شود حالا آب لیمو را اضافه کنید و صبر کنید تا برای ۱۵ دقیقه با آبلیمو بجوشد هر چند لحظه یه بار با فرچه خیس دور ظرف را تمیز کنید تا شکرک نبندد. گلاب و هل را به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد از اضافه کردن گلاب و هل اجازه دهید تا برای ۱۵ دقیقه دیگر مواد بجوشد و به غلظت مناسب برسد. اکنون شربت آماده برای مصرف می‌باشد. استفاده از آبلیمو برای جلوگیری از شکرک زدن شربت می‌باشد.

نکته

میزان استفاده از هل و زعفران دلبخواهی میباشد و میتوانید مقدار آن را کم و زیاد کنید اگر غلظت شربت کافی نباشد کپک خواهد زد. مقداری از شربت را درون یک لیوان آب سرد بریزید اگر ته نشین شد یعنی غلظت شربت مناسب می‌باشد.

منبع:cooking_queen1715

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.