طرز تهیه پودر هسته خرما

 طرز مصرف پودر هسته خرما طرز تهیه پودر هسته خرما نی نی سایت طرز تهیه قهوه هسته خرما طرز تهیه پودر هسته خرما اپارات طرز تهیه روغن هسته خرما در منزل طرز تهیه چای خرما طریقه مصرف پودر هسته خرما برای دیابت مضرات پودر هسته خرما

طرز تهیه پودر هسته خرما برای درست کردن دمنوش به صورت قهوه و یا استفاده از آن برای تزیین کیک و دسر های مختلف. می‌توانید آن را مانند چای دم کنید و با هل و دارچین مزه دار کرده و نوش جان نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودر هسته خرما در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم 
هسته خرمابه میزان لازم
آببه میزان لازم

مواد لازم

هسته خرما

آب

 ‌طرز تهیه پودر هسته خرما

مرحله اول

هسته های خرما را درون آبکش بریزید و آنها را با آب جوش بشورید. هنگامی که آب اضافی آن گرفته شد آن ها را روی یک دستمال تمیز ریخته و اجازه دهید تا هسته های خرما کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

ماهی تابه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و هسته های خرما را درون تابه ریخته و با حرارت پایین برای مدت زمان یک ساعت تفت دهید تا رطوبت هسته ها کاملا گرفته شود و براحتی بتوانید آن ها را بشکنید.

مرحله سوم

حالا هسته های خشک شده را با هاون یا آسیاب به صورت پودر آماده کنید. طبع پودر هسته خرما گرم و خشک می باشد. برای تقویت بینایی موثر است و می توانید مانند سرمه از آن استفاده کنید برای افزایش شیر مادر مصرف آن توصیه می شود.

خواص پودر هسته خرما

برای بهبود زخم های چرکی می توانید از آن استفاده کنید. افرادی که از درد سنگ کلیه و سنگ مثانه رنج می کشند می توانند از آن به عنوان دمنوش استفاده کنند. برای تنظیم قند خون و همچنین درمان اسهال مفید میباشد.

منبع:chakhteh

آخرین بروز رسانی در : جمعه 28 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.