طرز تهیه فالوده شیرازی

فالوده شیرازی و یزدی و کرمانی با نشاسته و نودل در منزل چگونه درست میشود

فالوده شیرازی فاوده یا پالوده از خوردنی‌های ایرانی و از نوع دسر است که در تمام کشورهای خاورمیانه رواج دارد. پالوده، نوعی دسر یخی است که با قرار دادن رشته‌های باریک نشاسته در محلول آب و شکر تهیه می‌شود. پالودۀ شیراز و کرمان و یزد معروف است . ویکی پدیا

مواد لازم برای تهیه فالوده

مواد لازم برای تهیه فالوده شیرازی

  • نشاسته ۲۵۰ گرم
  • آب ۲ لیوان
  • گلاب یک سوم لیوان
دستور پخت

طرز تهیه فالوده شیرازی

مرحله اول

برای تهیه فالوده شیرازی خوشمزه ابتدا آب و نشاسته را درون کاسه مخلوط کنید ، سپس این مواد را درون یک قابلمه نچسب ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید ، تا زمانی که مایه فالوده بجوش می‌آید آن را مرتب با یک قاشق چوبی هم بزنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد گلاب را به مایه اضافه کنید و تا زمان غلیظ شدن مایه آن را هم بزنید ، هنگامی که مایع فالوده کاملاً کشتار شد و مانند یک توپ در وسط قابلمه قرار گرفت آماده برای مصرف شده است . مدت زمان مورد نیاز برای آماده شدن آن تقریباً ۲۰ دقیقه می باشد .

مرحله سوم

یک تشت بزرگ را آماده کرده و درون آن آب و یخ فراوان بریزید ، تشت را زیر چرخ گوشت قرار دهید و مایه فالوده را درون دستگاه بریزید ، رشته های فالوده را درون تشت بریزید ، رشته ها را مدام و به آرامی هم بزنید و هر از چند گاهی با دست زیر و رو کنید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و پس از آماده شدن رشته ها مقداری یخ را خرد کنید و با کمی گلاب به رشته ها اضافه نمایید ، برای بهتر شدن مزه کمی شربت آبلیمو آماده کنید و بر روی رشته ها بریزید و با برگه های لیمو تازه خوراک شیرازی را تزیین کنید .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 اردیبهشت 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.