طرز تهیه ته دیگ زعفرانی

تهیه ته دیگ زعفرانی
ته دیگ زعفرانی دونفره
طرز درست کردن ته دیگ زعفرانی
طریقه درست کردن ته دیگ زعفرانی
ته دیگ برنج زعفرانی
روش درست کردن ته دیگ زعفرانی

درست کردن ته دیگ زعفرانی و مجلسی دونفره با ماست به روش رستورانی . آن را در منزل تهیه نمایید و با آن مهمانان خود را سوپرایز کنید و از خوردن این ته دیگ خوش رنگ و خوشمزه لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته دیگ زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ته دیگ
تخم مرغ۲ عدد
ماست۱ پیمانه
روغن به مقدار لازم 
برنج به مقدار لازم 

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی

 

 

مرحله اول

برای تهیه ته دیگ زعفرونی ابتدا باید کاسه ای را آماده کنید، سپس تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته و به آن کمی زعفران و ماست با مقداری روغن مایع و نمک اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و در همین حال فلفل را به مایه اضافه نمایید و تا زمان یکدست شدن هم بزنید.

 

 

مرحله دوم

در مرحله بعد مقداری از برنج آبکش شده را که از قبل آماده کرده بودید به این مایه اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید ، هنگامی که مایه را با برنج مخلوط میکنید ، باید تمام قسمت های برنج زعفرانی به مواد شما آغشته شود.

 

 

مرحله سوم

در مرحله بعد باید در کف قابلمه مخصوص خود روغن بریزید و تمام قسمت های آن را چرب کنید سپس مایع را کف قابلمه ریخته و با پشت قاشق آن را فشار دهید تا کاملاً یکدست و صاف شود سپس الباقی برنج را روی آن ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا برنج دم بکشد ‌‌.میتوانید مانند ته چین از مرغ هم استفاده کنید و مرغ زعفرانی را همراه با برنج تهیه نمایید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.