طرز تهیه شربت نعنا

شربت نعنا و گلاب شربت نعنا و زعفران شربت نعنا سکنجبین

شربت نعنا خوشمزه خانگی را بدون استفاده از افزودنی های غیر مجاز تهیه کنید و برای از بین بردن عطش تابستان استفاده کنید. برای تهیه آن میتوانید از شکر یا عسل استفاده کنید . در هنگام سرو از آبلیمو تازه و تخم شربتی هم برای طعم بهتر استفاده کنید .

مواد لازم برای تهیه شربت

مواد لازم برای تهیه شربت نعنا

  • شکر: ۱ کیلو
  • آب دو و نیم لیوان(۵۰۰ میلی لیتر)
  • نعنا پاک کرده: ۳۰۰ گرم
  • آب لیمو: ۲ق.غ
دستور پخت

طرز تهیه شربت نعنا

مرحله اول

برای تهیه شربت نعنا خوش رنگ و خوش طعم مراحل پخت را به خوبی و با دقت انجام دهید پس از اینکه سبزی‌ها را شستید آنها را درون آبکش ریخته و اجازه دهید تا آب اضافی آن کاملاً گرفته شود . قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و به آن آب اضافه کنید حرارت را زیاد کنید و اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله دوم

در این مرحله باید آب لیمو را اضافه کنید و پس از آن شکر را ، بعد از اضافه کردن شکر از هم زدن آب خودداری کنید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا شکر خودش حل شود ، بعد از گذشت ۱۰ دقیقه از جوشیدن آب نوبت به اضافه کردن دسته های نعنا می‌رسد ، دوباره اجازه دهید آب با دسته های نعنا برای ۱۰ دقیقه بجوشد ، در همان حال که در حال جوشیدن است یک فرچه را برداشته و آن را آغشته به آبلیمو کنید ، با فرچه به دیواره های قابلمه بکشید تا از شکرک زدن شربت جلوگیری کنید .

مرحله سوم

پس از اینکه شربت خانگی شما قوام آمد اجاق گاز را خاموش کنید و بر روی قابلمه یک دم کنی قرار دهید ، قابلمه را برای مدت زمان ۲۴ ساعت در همان حال قرار دهید سپس شربت را از آبکش رد کنید ، برای بهتر شدن رنگ آن از رنگ های مجاز خوراکی استفاده کنید . درون شیشه های تمیز و خشک بریزید و درون یخچال نگهداری کنید .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 19 تیر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.