طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک با شیر خواص قهوه ترک چگونه قهوه ترک درست کنیم

قهوه ترک که از دانه های برشته شده قهوه تهیه می شود، مصرف قهوه سوخت و ساز بدن و سوخت چربی را افزایش می دهد. قهوه ترک باعث افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) در بدن شما می‌شود.

مواد لازم برای تهیه قهوه

مواد لازم برای تهیه قهوه ترک

  • قهوه برای هر نفر یک قاشق چایخوری
  • برای هر نفر یک فنجان آب
دستور پخت

طرز تهیه قهوه ترک

مرحله اول

برای تهیه قهوه ترک با کیفیت عالی ابتدا یک فنجان کوچک را انتخاب کرده سپس با آن آب را اندازه گرفته و درون قهوه جوش بریزید و پس از انجام این کار اگر میخواهید قهوه شما شیرین باشد مقداری شکر به آن اضافه کرده سپس دو قاشق پودر قهوه درون آب ریخته و با شکر مخلوط کنید .

مرحله دوم

برای اینکه یک قهوه عالی و درجه یک داشته باشیم بهتر است از اضافه کردن زیاد شکر خودداری نمایید . اگر شما نمی توانید قهوه را تلخ میل کنید شکر را در مراحل آخر پخت به قهوه اضافه کنید . با یک قاشق چایخوری قهوه را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود .

مرحله سوم

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید قهوه ترک شما خوشمزه باشد و کف زیادی داشته باشد ، زمانی که قهوه را بر روی اجاق گاز قرار میدهید از هم زدن آن خودداری نمایید این کار شما باعث خواهد شد تا قهوه کف نکند ، یکی دیگر از نکات مهم برای تهیه قهوه این است که آن را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا به آرامی دم بکشد .

مرحله چهارم

زمانی که قهوه در حال گرم شدن است کف فوم مانندی روی قهوه را خواهد پوشاند ، شما هم با یک قاشق کوچک کف روی قهوه را برداشته و داخل یک استکان خالی نمایید سپس قهوه را دوباره بر روی حرارت قرار دهید .

مرحله پنجم

هنگامی که قهوه شما می خواهد قل بزند دوباره یک کف روی آن ایجاد می شود ، آن را نیز برداشته و دوباره قهوه را بر روی اجاق گاز قرار دهید با این کار شما کف قهوه بیشتری خواهید داشت . توجه کنید که قهوه اصلاً نباید قل بزنند چون اینکار مزه آن را تغییر می دهد .

مرحله ششم

برای تهیه قهوه عالی شما به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید و در طول این مدت زمان قهوه را بر روی اجاق گاز رها نکنید ، از آن مراقبت کنید اگر قهوه شروع به جوشیدن و قل قل کردن کند و مزه قهوه تلخ تر از حد معمول خواهد شد .

مرحله هفتم

در پایان و هنگام سرو قهوه توجه کنید که آن را آهسته و آرام درون فنجان بریزید تا کف روی سطح قهوه در حالت خودش باقی بماند در پایان و هنگامه میل کردن چند لحظه صبر کنید تا پودر قهوه در کف فنجان ته نشین شود سپس آن را میل نمایید .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.