کیک اسفنجی ساده

کیک اسفنجی ساده بدون شیر کیک اسفنجی ساده با پف زیاد کیک اسفنجی ساده برای خامه کشی

کیک اسفنجی ساده

طرز تهیه و پخت کیک اسفنجی ساده شکلاتی بدون شیر و بدون فر مجلسی و خوشمزه ،آموزش پخت کیک خانگی مخصوص تولد بسیار لذیذ و بدون استفاده از افزودنی های غیر مجاز برای تهیه این کیک نیازی به استفاده از بکینگ پودر ندارید ولی توجه داشته باشید که تخم مرغ ها را بخوبی هم بزندید ، با قسمت شیرینی پزی سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی

  • ⁦⁩تخم مرغ ۴عدد
  • ⁦⁩شکر۱لیوان
  • ⁦⁩آرد سفید قنادی
  • پودر کاکائو ۱لیوان
  • ⁦⁩وانیل نصف قاشق چایخوری
دستور پخت

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

برای تهیه یک کیک خانگی خوشمزه در ابتدا شکر و وانیل و تخم مرغ را در ظرف بزرگی ریخته و هم بزنید تا کاملا رنگش کرم و کش دار بشه ، بعد از ۱۰ دقیقه آرد را اضافه کنید و چند ثانیه با دور کند همزن بهم بزنید ، با لیسک هم میتونید هم بزنید . مایه کیک آمادست ، پس یک قابلمه کوچک انتخاب کنید ، و با روغن چرب و با حرارت گرمش کنیدشعله پخش کن استفاده کنید .

مواد را داخل قابلمه ریخته و با دمکنی روی در ظرف را بپوشانید تا حدود ۵۰ دقیقه بپزد . در حین پخت در ظرف را باز و بسته نکنید چون باعث میشه پف کیک بخابه ، اگر میخواهید کیک بزرگ چند لایه داشته باشید باید ۶ تاتخم مرغ استفاده کنید . نکته : این کیک چون پودر کاکاعو داره ، شکلاتی میشه ، اگر کیک ساده دوست دارید پودر کاکاعو را حذف کنید .

آخرین بروز رسانی در : جمعه 7 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.