طرز تهیه کمپوت گیلاس

طرز تهیه کمپوت گیلاس شیشه ای بصورت تصویری و مرحله به مرحله

کمپوت گیلاس با این روش پخت ماندگاری بالایی خواهد داشت و بدون تغییر رنگ برای ۶ الی ۷ ماه می توانید آن را درون یخچال نگهداری کنید و زمانی که دیگر فصل گیلاس نیست از خوردن این کمپوت لذت ببرید .

مقدار لازم برای تهیه کمپوت

مواد لازم برای تهیه کمپوت گیلاس خانگی

  • گیلاس به میزان لازم
  • شکر : برای ۵ پیمانه آب ۴۰۰ گرم
  • اب سرد
  • شیشه در فلزی
دستور پخت

طرز تهیه کمپوت گیلاس

مرحله اول

برای تهیه کمپوت گیلاس خانگی خوشمزه و خوشرنگ ابتدا میوه را جدا کنید سپس آنها را شسته و درون آبکش بریزید و اجازه بدهید تا کاملاً آب آن گرفته شود و میوه‌های خشک شوند . شیشه هایی با درب فلزی انتخاب کنید که هوا را رد نکند .

مرحله دوم

آب سرد را درون قابلمه ریخته و شکر را به آن اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا زمانی که شکر کاملاً درون آب حل شود .

اگر احساس کردید که شیرینی آن کم است می توانید به شربت شکر اضافه کنید .

مرحله سوم

در این مرحله شیشه ها را با گیلاس پر کنید سپس شربتی را که با آب سرد تهیه کرده آید را اضافه کنید به صورتی که تا لبه شیشه پر شود .

درب شیشه ها را محکم ببندید و قابلمه بزرگ را انتخاب کنید و شیشه‌های گیلاس را درون قابلمه قرار دهید .

مرحله چهارم

حالا نوبت اضافه کردن آب میباشد . آب را در حدی اضافه کنید که روی شیشه‌ها را بپوشاند . قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا بجوشد . حالا می توانید اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا در همان شرایط آب خنک شود .

مرحله پنجم

حالا شیشه های کمپوت خانگی را از درون قابلمه خارج کنید و درب آنها را دوباره چک کرده و برای اطمینان محکم کنید ، حالا شیشه ها را برای مدت زمان یک ساعت سر و ته قرار دهید تا مطمئن شوید آب از آن چکه نمی کند . حالا می توانید شیشه های کمپوت خوشمزه را درون یخچال نگهداری کنید

نکات پخت کمپوت

حتماً از شیشه های تمیز و بدون بو استفاده کنید با این کار ماندگاری کمپوت خانگی شما بیشتر خواهد شد . یکی دیگر از نکات مهم این است که شربت باید لبریز شود از شیشه ها . درب شیشه ها حتماً باید سفت سفت باشد .

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 7 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.