طرز تهیه کمپوت به

طرز تهیه و پخت کمپوت به خوشمزه خانگی با شکر و زعفران و خواص مصرف به

طرز تهیه و پخت کمپوت به خوشمزه خانگی با شکر و زعفران و خواص مصرف به ، مانند بسیاری از میوه ها غنی از مواد مغذی، مانند:ویتامین های آ، ب،ث، فیبر و همچنین مواد معدنی، مانند:پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است و کم چرب می باشد. برای درمان بسیاری از بیماری ها از قبیل افسردگی ، زخم معده و بیماره های قلبی مفید میباشد .

مواد لازم برای پخت کمپوت

مواد لازم برای تهیه کمپوت به

  • به ۶ عدد
  • شکر ۴ ق غ خ
  • آب به مقدار لازم
  • زعفران (اختیاری)
دستور پخت

طرز تهیه کمپوت به

مرحله اول

برای تهیه کمپوت به خوش طعم و عالی پس از اینکه پوست میوه های به را گرفتید آنها را به چند تکه تقسیم نمایید سپس داخل آنها را تمیز نموده دانه‌های به را از آن جدا نمایید اگر این کار را انجام ندهید آب کمپوت شما لزج خواهد شد و حالت بدی را بخود میگیرد .

مرحله دوم

حالا میوه های خرد شده را درون قابلمه ریخته و پس از آن شکر و زعفران را با مواد مخلوط کنید حالا آب را تا اندازه‌ای که روی میوه ها را بگیرد درون قابلمه بریزید ، بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا بجوشد با چنگال امتحان کنید اگر که میوه های شما نرم شده بود کمپوت خوشمزه خانگی شما آماده شده است .

مرحله سوم

برای تهیه کمپوت میزان شیرینی آن بستگی بخود شما دارد و می‌توانید مقدار شکر را کم و یا زیاد نمایید ، پس از اینکه پخته شد و اجاق را خاموش نمودید اجازه دهید تا مواد سرد شوند سپس درون ظرف شیشه ای ریخته و درب آن را ببندید می توانید آن را برای مدت زمان یک سال درون یخچال نگهداری کنید .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.