طرز تهیه ترشی کلم بروکلی با هویج

 فیلم طرز تهیه ترشی کلم بروکلی دستور تهیه ترشی کلم بروکلی شوری کلم بروکلی انواع ترشی کلم بروکلی ترشی لیته کلم بروکلی ترشی کلم بروکلی و بادمجان با کلم بروکلی چی درست کنم ترشی کلم بروکلی با سرکه قرمز

ترشی کلم بروکلی با هویج این ترشی به خاطر داشتن کلم بروکلی بسیار مفید می‌باشد و طعم بسیار خاص و فوق العاده خوشمزه ای دارد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی کلم بروکلی با هویج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی
بروکلی بزرگدو عدد
هویجسه عدد
فلفل تند به دلخواه
سیرحدود ۱۰ حبه
پیاز ریزبه دلخواه
جعفری و گشنیزسبزیجات معطر
سرکه قرمز یا سفیدبه دلخواه
نمکبه دلخواه

طرز تهیه ترشی کلم بروکلی با هویج

مرحله اول

برای شروع سراغ کلم بروکلی ها رفته و آنها را با دست خرد کنید بهتر است برای تکیه کردن آنها از چاقو استفاده نکنید چون برش چاقو حالت زیبایی به ترشی نمیدهد. بعد از خرد کردن کلم ها را با سرکه سفید و نمک ضدعفونی کنید.

مرحله دوم

بعد از ضدعفونی کردن کلم ها را بشویید، هویج و فلفل و سیر و پیاز و سبزی ها را هم مانند کلم بروکلی با آب بشویید و ضدعفونی کنید، بر روی یک پارچه خشک قرار دهید تا کاملا آب اضافه آن گرفته شود و سبزیجات شما خشک شوند.

مرحله سوم

خشک کردن مواد کیفیت و ماندگاری ترشی را بالا می‌برد و باعث خواهد شد تا ترشی کپک نزند. یک ظرف ۴ کیلویی انتخاب کنید و به صورت لایه لایه تمام سبزیجات و صیفی جات را درون ظرف بریزید.

مرحله چهارم

در پایان سرکه و نمک را اضافه کنید و روی ظرف را با کیسه فریزر بپوشانید تا هوا نکشد، درب ظرف را ببندید و آن را در یک جای خنک و دور از نور خورشید برای ۱۵ روز قرار دهید تا ترشی جا افتاده و آماده برای سرو شود.

منبع:ashpazi.kadbanoii

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.