آموزش فوت و فن خیارشور

آموزش فوت و فن خیارشور

فوت و فن خیارشور خوشمزه خانگی و فوری به روش بازاری را در ادامه این پست سایت تخصصی و آموزشی های پاتوق یاد بگیرید و از آن استفاده نمایید . در ادامه شما با مقدار و اندازه مواد اولیه برای تهیه خیارشور آشنا خواهید شد . بخاطر قیمت بالای این محصول میتوانید آنرا خودتان تهیه کنید .

مواد لازم برای تهیه خیارشور

خیار۲ کیلوگرم
نمکنصف لیوان
سرکه سفید۱ فنجان
آب۱۶ لیوان
فلفل سبزمقدار دلخواه
ترخون یا شیوید۵۰۰ گرم
سیرچند حبه

آموزش فوت و فن خیارشور

مرحله اول

فوت و فن خیارشور خانگی به روش ونایی بروجرد ، پس از اینکه خیار های محلی یکدست و خوش قالب را انتخاب کردید آنها را همراه با سبزی های مخصوص خیارشور که شامل ترخون و شوید و سیر و فلفل می شود به خوبی بشورید و ضدعفونی کنید . سپس آنها را روی یک پارچه تمیز پهن کرده تا کاملاً خشک شوند .

مرحله دوم

در مرحله بعد درون یک قابلمه آب را با نمک مخلوط کنید و بر روی اجاق گاز قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند در لحظات پایانی و قبل از خاموش کردن اجاق گاز سرکه را به آب اضافه کنید . ظرف های شیشه ای را آماده کرده و آنها را کاملاً خشک نمایید حالا خیار ها را همراه با فلفل و سیر و سبزی ترخون به صورت لایه لایه درون شیشه قرار دهید .

مرحله سوم

پس از انجام این کار و در مرحله بعد آب و نمک جوش آمده را درون شیشه بریزید به صورتی که لب پر شود سپس درب آنها را محکم ببندید و به صورتی که هوا داخل شیشه ها جریان نداشته باشد . سعی کنید از شیشه های کوچک استفاده کنید تا در مدت زمان کمتری آنها را مصرف کنید . بعد از گذشت ۱۵ روز خیارشور شما آماده برای مصرف در کنار سالاد الویه و … می باشد .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.